Alışveriş merkezleriyle (AVM) ilgili tartışmalar süredursun, AVM sektörü büyümesini sürdürüyor. 1990'lı yıllarda Türkiye gündemine giren AVM'ler ile Antalya'nın tanışması ise 2000 yılına dayanıyor. O yıldan buyana AVM sayısı artarken, Deepo Outlet Center Genel Müdürü Cem Livanelioğlu ise Antalya'nın yeni AVM yatırımı için uygun olduğunu söyledi. Her bin kişiye düşen kiralanabilir alanın Türkiye'de 270 metrekare seviyesindeyken, Antalya'da 131 metrekare olduğunu vurgulayan Livanelioğlu, "Fizibilitesi iyi yapılmış, lokasyonu doğru seçilmiş ve marka karması iyi oluşturulmuş AVM yatırımı yapılabilir" dedi.
55 MİLYON ZİYARETÇİ
Nüfusu 2 milyon olan Antalya'da AVM'lerin yıllık ziyaretçi sayısı toplamının yaklaşık 55 milyon olduğunu dile getiren Livanelioğlu, "Bu durum Antalya'nın dinamik bir turizm şehri olmasından kaynaklanmaktadır. Değişen nüfus yapısı ve turizm, ziyaretçi sayısını arttırıyor. İkametgâhı Antalya'da olmasa bile yılın belirli dönemlerinde Antalya'da yaşayan nüfus ve şehre gelen 12 milyon turist ziyaretçi sayısını arttırmaktadır" dedi.
EXPO 2016 ANTALYA FIRSATI
Antalya'nın önündeki EXPO organizasyonunun da önemli bir fırsat olduğunu hatırlatan Livanelioğlu, "2016 yılında düzenlenecek olan EXPO fuarına 100'den fazla ülke, 30'dan fazla uluslararası kuruluşun katılımı bekleniyor. Nisan ve Ekim ayları arasında yerli yabancı 9 milyon turistin ziyaret etmesi bekleniyor. Bu önemli bir fırsat" dedi.
2 MİLYON TURİST AVM'LERE GİDİYOR
Livanelioğlu yıllık yaklaşık 2 milyon turistin AVM'lerde alışveriş yaptığını belirterek, gelen turist rakamına göre turistin harcama oranının düşük olduğunu savundu. Antalya'daki AVM'lerin yıllık toplam cirosunun yaklaşık 650 milyon dolar olduğunu açıklayan Cem Livanelioğlu, "Antalya'da kişi başı harcama rakamı 12 dolar civarında" dedi.