Isparta'da
50 yıldan bu yana gül üreten Gürkan A.Ş'nin üçüncü nesil temsilcisi Gülşah Gürkan, isminden esinlenerek 'Gülsha' markasıyla gülyağı ayrıştırılmamış Türkiye'nin ilk şişede gülsuyunu üretti. Çin, Hong Kong, Singapur, Tayvan ve ABD gibi ülkelere 2014'de 150 bin şişe gülsuyu ihraç eden firmanın bu yılki hedefi 300 bin şişe olarak belirledi. Türkiye'nin gül bahçesi Isparta'da 1965 yılından bu yana gülyağı, gülsuyu ve gül konkreti üreten Gürkan Ailesi'nin üçüncü nesil patronu Gülşah Gürkan, eski tabuları yıktı ve farklı bir gül girişimcisi oldu.
8 ÜLKEYE 150 BİN ŞİŞE
Antalya'da 2012'de piyasaya sunduğu 'Gülsha' markasını dünyaya taşıyan Gülşah Gürkan, özelliğini yitirdiği için gülsuyunu plastik ambalajdan alıp cam şişeye taşıdıklarını, güneş ışınlarından korunması için de renkli şişe kullandıklarını söyledi. Gürkan, "İlk ürünümüz cam şişede gülsuyuydu. Piyasada gülsuyu olarak bilinen üründen daha iyisini sunmak istedim ve taze güllerden damıtılarak, tüm yağı içinde bırakılan ve ambalajı renkli cam şişe olan gülsuyunu ürettik. Kendi markamızla satışını yapıyoruz ve yüzde 95'ini ihraç ediyoruz. Türkiye'de ise sadece eczanelerde satılıyor" dedi.
HEDEF 600 BİN ŞİŞE
Türkiye genelinde 45 eczanede satışta olduklarını belirten Gürkan, "İhracatımızı bu yıl 300 bin, 2016'da da 600 bin şişeye çıkartmayı hedefliyoruz. Hedeflerimizden biri ve en önemlisi ise Türk gülüne uluslararası platformda sahip çıkmak ve gül suyuna itibarını geri kazandırmak" diye konuştu.