X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Algı operasyonu ile fiyatları düşürdüler
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Algı operasyonu ile fiyatları düşürdüler

  • Giriş Tarihi: 1.8.2015
Algı operasyonu ile fiyatları düşürdüler
Algı operasyonu ile fiyatları düşürdüler

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Arıcı: Olumsuz algı operasyonuyla otellerdeki fiyatlar düşürülmeye çalışıldı ve nitekim de bir yere kadar bunda başarılı oldular

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Abdurrahman Arıcı, yurtdışında "Türkiye'nin güvenli ülke olmadığı"na dair algı operasyonu yürütüldüğünü, buna karşın geçen yılki turist sayısına ulaşılacağını belirtti. Arıcı, yaptığı açıklamada, turizm sezonunun 2015 yılına parlak bir giriş yapamadığını fakat mevcut tablonun iç karartıcı olmadığını söyledi.

500 BİNE YAKIN EKSİK VAR

Rusya'daki ekonomik krizden Türkiye'nin doğrudan etkilendiğini anlatan Arıcı, "Rusya'dan gelen 4 milyonun üzerinde misafirimiz var, oradaki ekonomik kriz nedeniyle gelen misafir sayımız negatifte, 500 bine yakın bir eksiğimiz söz konusu" dedi. Rusya'daki krizden Türkiye'deki turizm sektörünün etkilenmemesi için uçaklara yakıt desteği verdiklerini dile getiren Arıcı, bu tür desteklerin olumlu etkilerini gördüklerini, böylece 500 bine yakın eksiğin 1 milyon kişiye ulaşmasını engellediklerini ifade etti.

GÜVENSİZ ÜLKE ALGISI

Suriye, Irak ve son günlerde Türkiye'de yaşanan terör olaylarının da olumsuz yankılarını hissettiklerini belirten Arıcı, "Yurtdışında 'Türkiye güvensiz bir ülke' algısı oluşturulmaya çalışılıyor" diye konuştu. Arıcı, Türkiye'ye gelen yabancı turistlerin ülkenin ne kadar güvenli olduğunu görebildiklerini ancak gelmeyenlerde bir önyargı oluştuğunu ifade etti. Arıcı, bu algının yıkılmasına yönelik çalışmalar yürüttüklerini söyledi.

DOLULUK ORANI SEVİNDİRİCİ

Bakan Yardımcısı Abdurrahman Arıcı, otellerdeki doluluk oranlarının sevindirici boyutta olduğunu, her yılki temmuz ve ağustos yoğunluğunun yaşandığını kaydetti. Bazı otellerin fiyat düşürmesinden yakınan Arıcı, "Biz otellerdeki fiyatların düşürülmesini istemiyorduk çünkü fiyatların düşürülmesi bizim önümüzdeki 5 yıl aynı fiyatla gitmemiz demektir. Olumsuz algı operasyonuyla otellerdeki fiyatlar düşürülmeye çalışıldı ve nitekim de bir yere kadar başarılı oldular. Bu tuzağa düşmeyelim dedik ama kısmi olarak düştük" değerlendirmesinde bulundu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.