Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, Rusya'daki ekonomik krizin turizm sektörüne etkilerini azaltmak amacıyla hayata geçirilen teşvik paketiyle ilgili, "Rusya, İran ve Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerinden Türkiye'ye turist getiren tur operatörlerine, uçak başına Nisan-Mayıs döneminde verilen 6 bin dolar yakıt desteği 15 Eylül - 30 Kasım döneminde de uygulanacak" dedi.
45 GÜN DAHA DEVAM EDECEK
Rusya'daki ekonomik krizin sadece Türkiye'yi değil, tüm dünya turizmini olumsuz etkilediğini anlatan Bakan Ömer Çelik, Rusya'dan diğer ülkelere giden yabancı ziyaretçi sayısının yüzde 40 oranında azaldığına işaret etti. Hükümet tarafından açıklanan teşvik mekanizmasının en önemli katkısının, Rusya, İran ve Bağımsız Devletler Topluluğu üyesi ülkelerin de aralarında bulunduğu 13 ülkeden Türkiye'ye turist getiren tur operatörlerine uçak başına yapılan mali yardım olduğunu belirten Çelik, "Nisan ve Mayıs ayları itibarıyla belirlenen beş havalimanına turist taşıyan yaklaşık 2 bin 500 adet tarifesiz uçak, bu desteği almaya hak kazandı. Çalışmamızın pozitif sonuçlarını gördüğümüz için desteği, kapsamını da genişleterek, 15 Eylül-30 Kasım döneminde yeniden uygulamaya karar verdik" açıklamasını yaptı. Destek kapsamında yer alan ve tarifesiz sefere izin verilmeyen ülkelerden tarifeli yapılan charter niteliğindeki uçuşların da destek kapsamına alınmasını kararlaştırdıklarını anlatan Bakan Çelik, "Ayrıca turizm sektörünün olumsuz etkilerini azaltmak amacıyla hayata geçirilen teşvik paketi çerçevesinde Rusya'nın da içerisinde bulunduğu sekiz ülkeden Türkiye'ye turist getiren tur operatörlerine 100 milyon Türk Lirası hazine destekli kredi kullanma imkanı sağladık. Tur operatörleri ile birlikte yapılan reklam bütçeleri bu yıl yüzde 60 artırılmış olup ayrıca Ağustos ayı itibarıyla Bakanlık olarak yeni ve güçlü reklam faaliyetleri ile tanıtıma ek destek sağlamış bulunmaktayız" ifadelerini kullandı.
BAKANLIKTAN TANITIM SEFERBERLİĞİ
Bakan Çelik, Almanya, Rusya, İngiltere, İtalya, İspanya, Fransa, Hollanda ile İskandinav ülkelerinde kültürel ve halkla ilişkiler faaliyetlerini yoğunlaştırdıklarını söyledi. 55 ülkede 125 fuara katılarak, güçlü ve etkili bir Türkiye tanıtımı yaptıklarını vurgulayan Çelik, global tanıtım kampanyasını klasik medya mecralarında sürdürmenin yanı sıra dijital ve sosyal medyada da önemli atılım yaptıklarını, 'www.hometurkey. com' adresi ile tüm sosyal medya mecralarında insanlarla aktif şekilde iletişim halinde olduklarını, bu sayede Türkiye hakkında pozitif ve güçlü bir imaj kampanyası yürütüldüğünü kaydetti.