Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, yerli otomobili makam aracı olarak da kullanacağını belirterek, "Araç C segmentinde olacak ama D segmenti yani daha lüks modeli ve daha küçük olan B segmentine de çalışmaya başlayacağız" dedi. Yerli otomobili 2019 sonuna kadar seri üretimden çıkarmayı planladıklarını belirten Işık, şu anda tanıtılan 3 prototipe Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) teknolojisinin yüklendiğini, test ve modifikasyonların yapıldığını söyledi. Bakan Işık, 22 Aralık'ta da 4. prototip olan SUV cinsinin hazır olacağını ve aynı süreçten geçeceğini ifade etti.
SERİ ÜRETİM 2019'DA
2016 sonunda 30-40 araçlık bir filoyu üretmeyi ve bu araçları her türlü arazi, iklim şartlarında test etmeyi amaçladıklarını kaydeden Bakan Işık, testlerin sonucuna göre aracın piyasaya çıkacak dizaynını 2018'in Mayıs veya Haziran ayında tanıtmayı hedeflediklerini vurgulayarak, tanıtılan dizaynı da 2019'un sonuna kadar seri üretimle halka sunmak istediklerini dile getirdi.
3 MİLYAR DOLAR
Yerli otomobil Ar- Ge'sinin TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi (MAM) tesislerinde yapıldığına değinen Işık, otomobil ve motor mükemmeliyet merkezlerinin de burada yapıldığını kaydetti. Işık, 2019 sonunda menzil arttırıcı içten yanmalı motoru üretmeyi hedeflediklerini belirterek, "Hedeflenen teknoloji elektrikli otomobil ama elektrik altyapısının ve batarya maliyetinin çok olmasından dolayı Türkiye'de bu altyapı gelişip, batarya maliyetleri de makul seviyeye gelene kadar menzil arttırıcı yani küçük bir jeneratörü de araca koymak durumundayız. Bu jeneratörün motoru içten yanmalı olacak. Elektrik üretip, elektrik motorunu besleyecek ve bataryayı şarj edecek motoru da yüzde 100 yerli imkanlarımızla üreteceğiz" ifadelerini kullandı.