Antalya'nın tanıtımını tek bir çatı altında yürütmek amacıyla büyük ümitlerle kurulan Antalya Tanıtım A.Ş. beklenen birlikteliği sağlayamadı. Tanıtım bütçesini doğru kullanabilmek adına, ilçe belediyelerinin ve bölge turizm birliklerinin fuarlara ayrı ayrı standlarda katılması yerine 'tek çatı altında ortak tanıtım' hedefi böylece sözde kaldı.
BİRLİKTELİK 2012'DE KALDI
Ayrı gayrı tanıtım son olarak Hollanda Utrecht ve İstanbul EMITT Turizm Fuarı'nda göze çarptı. Muratpaşa ve Kemer belediyeleri kendi tanıtımlarını kendi stantlarında yaparken, Konyaaltı Belediyesi de Batı Antalya Turizm Birliği (BATAB) olarak stant açtı. Oysa Tanıtım A.Ş. çatısı altında yapılan ortak tanıtım 2012 yılında meyvesini vermiş ve İstanbul EMITT Fuarı'nda en iyi stant ödülü Antalya'ya gelmişti. Ancak geçen yıllar içinde tanıtımda tek çatı modeli uygulanamadı.
AYRI STANTIN NE YARARI VAR
Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, birlikteliğin bozulması nedeniyle ilçe belediyelerini eleştirdi. Tanıtım A.Ş'nin bugüne kadar çok başarılı tanıtım çalışmaları yaptığını ifade eden Çetin, "Ancak son dönemde her kurumun fuarlara ayrı ayrı katıldığını görüyoruz. Bir fuarda Antalya'nın 8-10 ilçesinin ayrı ayrı stant açmasının sağladığı yararı anlamakta zorlanıyorum" dedi.
HERKES DESTEK OLMALI
Turizmde pasif tanıtımdan çok aktif pazarlamaya yönelmek gerektiğinin altını çizen Çetin, "İnternet ve sosyal medya araçlarının kullanımının, tur operatörleriyle müzakerenin gerekli olduğu bir dönemde daha büyük bütçelerle daha etkin tanıtıma ihtiyaç var" diye konuştu. Çetin, Antalya Tanıtım A.Ş'nin bir Antalya kuruluşu olduğuna dikkat çekerek, ilçe belediyeleri başta olmak üzere tüm kesimlerin Tanıtım A.Ş.'ye destek olması gerektiğini vurguladı.