Sevgililer
Günü'nde bu yıl Rus sevgililere Türk çiçeği gönderilemedi. Rusya'ya yapılan ihracat sıfırlanınca çiçek sektöründe bu yıl yüzde 27'lik bir kayıp meydana geldi. Orta Anadolu Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Osman Bağdatlıoğlu, yaşanan krizi değerlendirdi, 8 milyon dal çiçeğin Rusya'ya gitmesi gerekirken iç pazara kaldığını söyledi.
RUS ÇİÇEĞİ KALİTESİZ VE PAHALI
Bağdatlıoğlu, yüzde 27'lik kaybın çiçekçilik sektörüne etkisinin büyük olduğunu belirterek "Türk çiçeği her zamanki gibi ayakta duruyor ve katma değer oluşturuyor. Rusya bizim 3'üncü pazarımız. Meydana gelen açığı İngiltere ve Hollanda'da kapatmaya çalıştık. İç piyasalara da Türk çiçeğini tercih etmeleri yönünde tavsiyede bulunduk" dedi. Bağdatlıoğlu, "İngiltere ve Hollanda'da birçok kampanya yapıldı. Yüzde 30 oranında bir artış sağladık. Rusya dışında 30 milyon dallık bir ihracatımız oldu. 15 milyon dallık kısmı İngiltere'ye gitti. Ardından Hollanda, Bulgaristan ve Romanya geliyor. Rusya'da kendi üretimine gitti ve daha kalitesiz ürüne daha fazla para vermek zorunda kaldı" ifadelerini kullandı.