Turizmde
2014'te altın yılını yaşayan Antalya'da 2015 yılında başlayan düşüşün 2016 yılında sürmesi bekleniyor. Bu nedenle otellerde maliyeti düşürecek önlemler ön plana çıktı. Akla ilk gelen konu ise otel mutfakları. Çünkü mutfak maliyetini kısacak önlemlerin hijyen ve kalite sorunu yaratması önü alınamayacak bir krize daha davetiye çıkarabilir. Antalya Şefler Birliği Başkanı Fahir Telli, bu konuda Antalya turizmine çok güveniyor.
ZORAKİ TÜRK MUTFAĞI
Otellerde şimdiye kadar Türk yemeklerinin yeterince sunulmadığını belirten Telli bu yıl maliyet sorunu nedeniyle Türk yemeklerinin daha çok yer bulabileceğini ifade etti. Telli, "Bazı turizmciler, Türk mutfağını dışlıyor. Oysa bir biber dolması e musakka, somon fümeden daha çok ilgi çekiyor. Bir Adana kebap, Chateaubriand'dan (Şatobiryan) çok daha fazla beğeniliyor" dedi.
UCUZLUK NUMARALARI YOK
Türkiye Aşçılar Federasyonu kurucu üyelerinden olan Telli, kırmızı et yerine hindi eti, kuzu balığı yerine köpekbalığı, baklavada fıstık yerine bezelye kullanılması gibi ucuz numaraların Antalya'daki otellerde yaşanmadığının altını çiziyor. Bu yıl aşçıların kısılacak mutfak maliyetleri nedeniyle zorlanacağını kabul eden Telli, "İş aşçıların sihirbazlığına kalacak. Misafire yansımayan yönlerden masraflar kısılacak" diye konuştu.
KİM NEYİ SEVİYOR?
Ülkelere göre favori Türk yemeklerini açıklayan Fahir Telli, "Ruslar en çok kebap ve kavurma seviyor. Almanlar karnıyarık ve kuru dolmayı çok seviyor. Fransızlar mantı ve börek gibi hamur işlerini çok seviyor. İskandinav turistler ise taze fasulye ve zeytinyağlı enginar gibi sebze yemeklerini tercih ediyor" dedi.