Antalya Büyükşehir Belediyesi Su ve Atıksu İdaresi (ASAT) bünyesinde kurulan Alo ASAT 185 Çağrı Merkezi'nde telefonlar susmuyor. Büyükşehir yasası sonrası belde belediyelerinin kapatılması ile görev alanı tüm Antalya'ya yayılan ASAT'ın çağrı merkezine gelen günlük çağrı sayısı yaz aylarında 2 bini buldu. Bir günde merkezde yapılan toplam telefon görüşmesi süresi ise 50 saate ulaştı.
ÇAĞRI SAYISI 100 BİN ARTTI
Alo ASAT Sorumlusu Cem Çakmak Büyükşehir Yasası'nın yürürlüğe girmesi sonrası, 2014 yılında bir önceki yıla oranla çağrı sayısında 100 bin artış yaşandığı söyledi. Çakmak, gelen çağrıların su, kanalizasyon ve yağmursuyu arızaları gibi müdahale gerektiren durumlar olduğu gibi veri sorgulaması gibi sadece bilgilendirme amaçlı da olabildiğini söyledi. İlçelerde bilgi ağının kurulması sonrası abonelerin bilgilendirme amaçlı çağrılarının 2015 yılında düştüğünü anlatan Çakmak şöyle konuştu: "Bilgi almak için yapılan aramalar 2015 yılında düştü. Buna karşın müdahale gerektiren çağrı sayısı ise arttı. Dijital iş emri düzenlenerek talebi hizmete dönüştürülen başvuru sayısı 2015 yılında 2014'ü ikiye katlandı."
5 AYDA 50 BİN İŞ EMRİ
Çakmak 2015 yılında merkeze gelen 232 bin 418 çağrıdan 101 bin 474'ü için dijital iş emri düzenlendiğini açıkladı. 2016 yılında Ocak- Mayıs ayları arasında merkeze 90 bin 635 çağrı geldiğini anlatan Çakmak, düzenlenen iş emri sayısının da 49 bin 105 olduğunu duyurdu. Çakmak, yaz aylarıyla birlikte çağrı sayısının da arttığını hatırlatarak, "Yaz döneminde günlük ortalama 2 bin çağrı alıyoruz. Yılsonunda 2015 rakamlarını geçeriz" dedi.
24 SAAT ÇAĞRI
Çağrı merkezinin haftanın 7 günü, 24 saat kesintisiz hizmet verdiğini anlatan Cem Çakmak, sözlerini şöyle tamamladı: "Çağrı operatörlerimiz vardiyalı olarak çalışıyor. İl genelinde devam etmekte olan tüm faaliyetlerden anlık olarak haberdar olarak, arayanlara kesintisiz bilgi akışı sunuyor. Bir günde merkezde yapılan toplam telefon görüşmesi süresi 50 saati buluyor."