Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Antalya basını ile Akra Barut Otel'de bir araya geldi. Vali Karaloğlu, Antalya'nın dünyanın en önemli turizm merkezlerinden biri olmasına rağmen tanıtımda eksiklikler yaşandığını vurguladı. Bütüncül bir tanıtım stratejisinin gerekliliğinin altını çizen Karaloğlu, "Tanıtım parça parça yapılıyor. Bu şekilde sonuç almak mümkün değil" dedi.
ANTALYA'NIN TANITIMI
Antalya ana markasının altında tüm Antalya değerlerinin tanıtılması gerektiğini anlatan Karaloğlu, "Ben epeyce turizm fuarı gezmiş bir yöneticiyim. Turizm fuarlarına gittiğimde Türkiye standında 50 santimetre masada kartvizit dağıtan koca, devasa Antalya tesislerini gördükçe üzülürdüm. Aynı fuarlarda bir Barselona destinasyon tanıtımının, bir Londra destinasyon tanıtımının da muhteşem olduğunu, kendi ülkelerinin bile önüne geçtiğini görürdüm. Ve hayıflanırdım. Neden Antalya, en az Türkiye kadar bu fuarlarda öne çıkmıyor. Bu şehirdeki turistik geceleme sayısı, İspanya'dan daha çok. Burayı tanıtırken de bu destinasyonun büyüklüğüne yakışır bir stratejiyle olaya yaklaşmalıyız" ifadelerini kullandı.
LOGO VAR KULLANILMIYOR
Marka şehir konusunda Antalya'nın bir logoya ve bir de mottoya ihtiyacı olduğunun altını çizen Vali Karaloğlu, "Bir logo oluşturulmuş ama şehir zinhar kullanmıyor. Ne tesisleri kullanıyor, ne medya kullanıyor. Logoyu gördüğümüzde zihnimize Antalya'yı düşürecek bir konuma logoyu getirmemişiz. Bunu yaygınlaştırma, bunu kullanma konusunda, sahiplenme konusunda kentin bir eksiği var" dedi. Karaloğlu, Bursa'da 3 yıl önce logo çalışmaları yürüttüklerini ve o dönemde çok tartışılan logonun bugün satılan her havluda yer aldığını anlattı. Marka şehir oluşturmanın ikinci basamağının da bir motto olduğuna dikkat çeken Karaloğlu, şöyle konuştu: "Her şehrin vaat ettiği, öne çıkardığı, insanları davet ettiği bir özelliği vardır. Beyaz gece şehri gibi, beyaz taş şehri gibi… Antalya'nın da vaat ettiği neyse, bir mottosunun olması lazım."
MARKALAR SOKAĞI
Vali Münir Karaloğlu tek pazara bağlı kalmanın ve turizmin sadece yaz aylarına sıkışmasının da doğru olmadığını vurguladı. Kültür, tarih, sanat, doğa, spor, yayla gibi çeşitlerin birçoğunun şu an kullanılamadığını belirten Karaloğlu, 12 ay boyunca tüm turizm çeşitlerini bu şehirde yapma şansı olduğunu söyledi. Karaloğlu, tüm turizm merkezlerinde dünyanın önde gelen markaların bulunduğu bir cadde olduğunu, Antalya'da bunun eksikliğinin hissedildiğini anlattı.
ANTALYA BİR HUZUR VAHASI
Antalya'nın zor bir coğrafyada huzur vahası olduğunu vurgulayan Vali Karaloğlu, basın mensuplarına yapılan haberlerde turizme zarar vermeyecek bir dilin kullanılması çağrısı yaptı. Şehirde mantar tabancası patlaması halinde bile "Antalya'da ürküten patlama" başlığıyla haber yapılmasını eleştiren Karaloğlu, "Şu anda Antalya, dünyanın en güvenli şehridir. Bunu öne çıkaracak haberler yapalım. Antalya, bu kadar zor bir coğrafyada huzur vahasıdır. Bunu işleyelim, bunu devam ettirmek için bir çabamız olsun" şeklinde konuştu.
TAM KRİZ BİTTİ DERKEN
Zor bir dönemde göreve başladığını ifade eden Karaloğlu, 'Göreve başlayalı 80 gün oldu. Geldiğimizde Antalya'nın tek gündemi vardı. 2015 sonunda başlayan Rusya ile uçak krizi, arkasından terör olayları derken, Antalya turizmdeki krizle boğuşuyordu. Tam uçak krizini çözdük, karşılıklı mektuplar gitti geldi, 15 Temmuz'da talihsiz geceyi hep beraber yaşadık ve uçurumun kenarından döndü' ifadelerinde bulundu.