Batı Çevre Yolu'nu tamamlayan ve Doğu Çevre Yolu'nun ikinci etabının temelini atan Antalya, sessiz sedasız yeni bir çevreyoluna daha kavuşuyor. Yapım ihalesi yargıya taşınan ve bu nedenle gecikme yaşanan Kuzey Çevre Yolu'nda çalışmalar 120 iş makinesiyle son sürat devam ediyor. Karayolları 13'üncü Bölge Müdürü Arif Çobanoğlu, Kuzey Çevre Yolu'nun alt yapı olarak Isparta'ya bağlandığını açıkladı. Çobanoğlu, "Toprak işlerimizin yüzde 90'ı, menfez köprü gibi yol altyapılarının sanat yapılarının yüzde 70'i tamamlandı" ifadelerini kullandı.
DEREBOĞAZI'NA BAĞLANACAK
Çobanoğlu, Mayıs ayında üstyapı çalışmalarının başlayacağını belirterek bu yıl öncelikle hedefin Başköy mevkisine kadar trafiğe açmak olduğunu, Isparta Dereboğazı Yolu'na da yetiştirme çalışmalarının sürdüğünü söyledi. Çobanoğlu Kuzey Çevreyolu projesinin tamamlanmasının ise 2020 yılını bulacağını anlattı.
Karayolları 13. Bölge Müdürü Çobanoğlu, Kuzey Çevreyolu çalışmalarının 120 iş makinesi ile sürdüğünü anlattı.
120 İŞ MAKİNESİ ÇALIŞIYOR
Kuzey Çevreyolu'nda 120 iş makinesinin çalıştığını açıklayan Çobanoğlu, "Planladığımız gibi giderse Burdur- Isparta yolları arasını yılsonuna kadar açmayı hedefliyoruz. Şimdi bile arazi aracıyla Burdur Yolu'ndan, Isparta Yolu'na çıkabilirsiniz. Üst yapı tamamlandığında tamamen ulaşıma açacağız" diye konuştu.
ÜÇ ŞERİTLİ İKİ YOL
Kuzey Çevre Yolu ile Denizli- İzmir ve Ankara- İstanbul istikametinden gelip Antalya'nın doğusu ve batısına gidecek araçlar hiç şehir trafiğine uğramadan istedikleri yere ulaşabilecek. Kuzey Çevre Yolu projesi kapsamında 11 farklı seviyeli kavşak, 9 alt geçit, 8 üst geçit, 2 hidrolik köprü hayata geçecek. Toplam 36 kilometrelik güzergah, 3 şeritli iki yol olacak.