Ünlü markaların mağaza tasarımlarını yapan içmimar Yaman Kurt, tasarımlarında doğadaki unsurları kullanarak "AVM'lerin beton yığını olduğu" algısını yok etmeye çalışıyor. Kurt, AVM'lerin ilk açıldığında sadece alışveriş odaklı yerler olarak tasarlandığını, şu an ise neredeyse tüm gün vakit geçirilen birer yaşam merkezi konumuna dönüştüğünü belirtti.
SICAK MALZEMELER KULLANILDI
Alışveriş merkezlerinin, günlük yaşamın en önemli parçası haline gelmesine karşın bazı kesimlerce "beton yığını" olarak değerlendirildiğini, insanların zamanlarının büyük kısmını buralarda geçirmelerinin eleştirildiğini kaydeden Yaman Kurt, "Bu algıyı yok etmek için yeni tasarımlarımızda doğadaki unsurları mağazalara taşımaya özen gösteriyoruz. Şu anda BRN Yatak ile bir çalışmamız var. BRN Yatak, 50'den fazla ülkede dünyanın en rahat yerini üreten bir firma. Elimizde doğa gibi çok güzel bir malzeme vardı. Bunun üzerine giderek mekanı, doğal taş, ahşap, ağaç kütükleri ve ahşap zemin gibi sıcak malzemeleri kullanarak, az ışık verip ürün odaklı olarak tasarladık."