Festival indirimleri vatandaşın yüzünü güldürürken, mağazaların ciroları arttı. En çok artış yüzde 38 ile mobilya, dekorasyon sektöründe yaşandı. Bunu yüzde 29 ile gıda sektörü takip etti. Elektrik ve elektronik eşya sektöründe yüzde 20, market ve alışveriş merkezlerinde yüzde 17, yemek sektöründe yüzde 16, giyim ve aksesuar ile hediyelik eşya sektöründe yüzde 14, konaklama sektöründe yüzde 13 ve havayolları sektöründe yüzde 10 artış yaşandığı kaydedildi.
BREZİLYALILAR 1. SIRADA
Ankara Alışveriş Festivali kapsamında Ankara'da harcaması en fazla artan ülkeler Brezilya ile Katar oldu. Brezilyalı turistlerin yaptığı alışverişte yüzde 2206 artış görülürken, Katarlılar'ın oranı yüzde 931 oranında arttı. Katar'ı yüzde 553'lük artışla Mısır izlerken, Irak'tan gelen turistlerin alışverişleri yüzde 322 oranında arttı. Rus turistlerin harcamasının yüzde 168 oranında arttığı festivalde, Azerbaycanlılar'ın ve Çinliler'in alışverişi yüzde 26 oranında yükseldi.