Mevsim
sonu sebebiyle AVM'lerde sezon sonu indirim reklamlarının arttığını ve bu reklamların tüketiciyi yanılttığını belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, "Tüketici vitrindeki 50+40 indirimi görünce 'Bu kadar kar mı olur?' diye kendi kendine soruyor. Böylece esnaf zan altında kalıyor. Bu olumsuzluklara son verilmesi için acilen çıkarılmasını beklediğimiz Perakende Yasası'nda aylarca süren indirimli satış uygulamalarına çeki-düzen getirilmelidir" dedi.
BELİRLİ SÜRESİ YOK
Firmaların mevsimsel olarak sezon değişikliklerinde ellerindeki malları ve depolarındaki stok malları eritebilmek için en yaygın kullanılan yöntemin indirimli satışlar olduğunu belirten Palandöken, "Türkiye'de indirimli ve tasfiye satışlarının belirli bir dönem ve süresi olmadığından piyasalarda bir düzensizlik oluşmakta ve yanlış tüketim eğilimleri oluşturulmaktadır. Bu düzensizliğin mutlaka önüne geçilmelidir" diye konuştu.