Nasıl ki kalp insan vücudunda en önemli yerlerden birini teşkil ediyorsa
lastik de aracın kalbi gibidir. Hatta gibisi fazla… Aracın yola temasını sağlayan tek unsur olan
lastiklerin önemi göz ardı edilmeyecek kadar büyük olmakla birlikte
sürüş güvenliği açısından hayati önem taşımaktadır.
Lastiğe uygulanan
hava basıncından bahsetmeden geçmemek lazım. Şişirme basınçlarını
iki haftada bir kontrol etmeli basınç düşmüşse uygun seviyeye getirmeliyiz.
Isınan lastiğin hava basıncı yükselebileceğinden lastikler soğukken ölçmeye ve ayarlamaya dikkat edelim. Isınma sonucu yükselen basıncı azalmak için lastiğin havasını boşaltma yolu kesinlikle yanlıştır.
Özellikle yapılan hatalardan biri de
karlı ve buzlu havalarda daha iyi çekiş sağlanacağı düşüncesiyle lastiğin havasını azaltmak, kar yağarken sokakta atletle dolaşmaya benzer. Karlı ve buzlu tabakayı yarmasına yardımcı olup çekişi artırmak adına hava basıncı yaklaşık
3 PSI artırılmalıdır.
Her ne kadar görünüm olarak tek parça gibi dursa da kendisi
sırt, omuz,
yanak, topuk,
damak teli, ceyfır,
Kafkas yapı, kuşaklar ve
astardan oluşan
orkestranın şefidir.
Üzerinde durulması gereken önemli konulardan biri de
lastiğe uygun jant seçimidir. Tavsiye edilen ebatları aşmamalı örneğin
"185/70/R13" lastikte tavsiye edilen
jant eni 5.0 inç'dir. Ama bunun bir altı veya bir üstü inç jantlarda kullanılabilir.
Unutmayalım ki
aracımızın kalbidir lastik, krizden uzak keyifli yolculuklar diliyorum.