X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Namık AYAN: Lastik deyip geçme!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Namık AYAN: Lastik deyip geçme!

  • Giriş Tarihi: 19.10.2013

Nasıl ki kalp insan vücudunda en önemli yerlerden birini teşkil ediyorsa lastik de aracın kalbi gibidir. Hatta gibisi fazla… Aracın yola temasını sağlayan tek unsur olan lastiklerin önemi göz ardı edilmeyecek kadar büyük olmakla birlikte sürüş güvenliği açısından hayati önem taşımaktadır.
Lastiğe uygulanan hava basıncından bahsetmeden geçmemek lazım. Şişirme basınçlarını iki haftada bir kontrol etmeli basınç düşmüşse uygun seviyeye getirmeliyiz. Isınan lastiğin hava basıncı yükselebileceğinden lastikler soğukken ölçmeye ve ayarlamaya dikkat edelim. Isınma sonucu yükselen basıncı azalmak için lastiğin havasını boşaltma yolu kesinlikle yanlıştır.
Özellikle yapılan hatalardan biri de karlı ve buzlu havalarda daha iyi çekiş sağlanacağı düşüncesiyle lastiğin havasını azaltmak, kar yağarken sokakta atletle dolaşmaya benzer. Karlı ve buzlu tabakayı yarmasına yardımcı olup çekişi artırmak adına hava basıncı yaklaşık 3 PSI artırılmalıdır.
Her ne kadar görünüm olarak tek parça gibi dursa da kendisi sırt, omuz, yanak, topuk, damak teli, ceyfır, Kafkas yapı, kuşaklar ve astardan oluşan orkestranın şefidir.
Üzerinde durulması gereken önemli konulardan biri de lastiğe uygun jant seçimidir. Tavsiye edilen ebatları aşmamalı örneğin "185/70/R13" lastikte tavsiye edilen jant eni 5.0 inç'dir. Ama bunun bir altı veya bir üstü inç jantlarda kullanılabilir.
Unutmayalım ki aracımızın kalbidir lastik, krizden uzak keyifli yolculuklar diliyorum.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.