Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Demiryolu Projesi'nde çift hatlı, elektrikli, sinyalli ve 250 km/saat hız yapılabilen yüksek hızlı trenler hizmet için gün sayıyor. Türkiye'nin en büyük iki kenti olan Ankara-İstanbul arasındaki seyahat süresini 3 saate indirecek hızlı, konforlu ve güvenli ulaşım imkanıyla göz kamaştıran trenler, ulaşımdaki demiryolu payını da artırmayı amaçlıyor.
3 SAATTE VARILACAK
Türkiye'nin gerçekleştirdiği en büyük projelerden biri olan Ankara- İstanbul Yüksek Hızlı Demiryolu Projesi'nde sona yaklaşıldı. Sahip olduğu 112 alt geçit, 56 üst geçit, 43 köprü, 480 menfez, 21 viyadük ve 43 tünel ile Ankara-İstanbul arasındaki 480 kilometrelik mesafeyi 3 saatte alacak olan yüksek hızlı trenler, bu yıl sonunda hizmet vermeye başlayacak. Yapılan zemin çalışması, inşa edilen sanat yapıları ve kullanılan malzeme, neredeyse orta ölçekli bir il inşasına denk geliyor.
Zemin zorladı
Çalışmaların hızla sürdürüldüğünü belirten Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yetkilileri, projenin zamanında tamamlanması için büyük çaba sarf ettiklerini belirterek, "Özellikle tünel çalışmalarında karşılaştığımız zorlu zeminler, projenin ilerleyişine etki edecek düzeyde de olsa alternatif çözümlerle bu sorunları ortadan kaldırmayı başardık. Hattın yapımında 15 milyon metreküp kazı ve dolgu gerçekleştirildi" diye konuştu
Yılsonuna hazır
Türkiye'nin en büyük iki kenti olan Ankara-İstanbul arasındaki seyahat süresinin azaltılması, hızlı, konforlu ve güvenli bir ulaşım imkanı oluşturulması ve dolayısıyla ulaşımdaki yüzde 10 olan demiryolu payının yüzde 80'lere ulaşması bekleniyor. Ankara- Eskişehir arasındaki bölümün tamamlandığı çalışmalar, Eskişehir-İstanbul arasında kalan bölümde hızla sürdürülüyor. Eskişehir-İstanbul arasında 13 menfez, 40 altgeçit, 13 üstgeçit, 13 kilometre uzunluğunda 28 viyadük ve 60 kilometre uzunluğunda 35 tünel inşa edildi.