Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından vatandaşla birebir iletişim kurabilmek amacıyla hayata geçirilen "Alo 181" çağrı merkezi, en çok Ankara, İstanbul ve İzmir'den aranıyor. En fazla merak edilen konu ise kentsel dönüşüm oldu. Türkiye genelinde bakanlığın çalışma alanına giren tüm konularda vatandaşların sorularını yanıtlamak, sorunlara kaynağında müdahalede bulunmak amacıyla hizmet veren hattı, geçen yıl 242 bin 347 kişi aradı. Çağrı merkezini arayan vatandaşların yüzde 72.98'i bilgi alırken, yüzde 22.45'i şikayette, yüzde 456'sı da ihbarda bulundu. Merkezi arayanlar, en çok sırasıyla riskli yapı, riskli alan, finansman- kredi ve altyapıya ilişkin olmak üzere kentsel dönüşümü sordu. ÇED çalışmaları, gürültü, hava kirliliği de vatandaşların merkezi arama nedenleri arasında yer aldı.