ODTÜ laboratuvarlarında, TÜBİTAK desteğiyle 5 ve üzeri şiddetteki depremlere karşı dayanıklılığı birebir test edebilmek için 40 ton ağırlığında, 12 metre genişliğinde bir köprü inşa edildi. ODTÜ'nün "deprem köprüsü", depremin etkilerinin gerçek bir yapı üzerinde test edildiği Türkiye'nin ilk yapısı oldu. ODTÜ'lü bilim adamları, testler sırasında köprünün üstüne vinçle yerleştirilen otomobile binerek hem depremi yaşıyor hem de bilimsel verileri analiz ediyor. ODTÜ İnşaat Mühendisliği Öğretim Üyesi Alp Caner Özden, TÜBİTAK desteğiyle Karayolları Genel Müdürlüğü için yürüttükleri "Türkiye Köprülerinde İleri Teknolojilerin Geliştirilmesi" isimli projeye ilişkin bilgi verdi.
5 ŞİDDETİNDE ETKİ YARATIYOR
Deprem köprüsünün dünyada ABD'den sonra ikinci, Türkiye'de ise ilk kez inşa edildiğini bildiren Özden, projenin amacının yol köprüleri için hazırlanacak şartnameler için bilimsel veriler toplamak olduğunu ifade etti. Özden, köprüye 5 ve üzerinde şiddette bir depremi gerçek şekilde yaşatabildiklerini ifade etti. Özden, deprem testleri sırasında zaman zaman köprünün üstündeki otomobile binerek gerçek deprem etkisini de yaşadıklarını söyledi. Araçların deprem sırasında köprüler üzerinde bir sönümleme etkisini ortaya çıkaracak sonuçlar elde ettiklerini belirten Özden, "Arabaların kendi içinde yaylanarak deprem etkilerini biraz daha aza indirdiğini tespit ettik" diye konuştu.