X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Okul öncesi çok önemli
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Okul öncesi çok önemli

  • Giriş Tarihi: 17.5.2014

Doğumdan ilkokulun başlangıcına kadar olan dönem olarak nitelendirilen 'okul öncesi' çocuğun gelişimi, özgüven kazanması için büyük önem taşıyor

Milli Eğitim Bakanlığı'nın da özellikle son dönemde üzerinde titizlikle durduğu 'okul öncesi', çocukların gelişimi için büyük önem taşıyor. Doğumdan ilkokulun başlangıcına kadar olan dönem olarak nitelendirilen 'okul öncesi' ile ilgili birçok konuya Orta Doğu Teknik Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Feyza Erden ile Özel Nesibe Aydın Ümitköy Anaokulu Müdürü Hande Akman açıklık getirdi.

Okul öncesi hangi yılları kapsar? Önemi ve gerekliliği nedir?
Doç. Dr. Feyza ERDEN: Okul öncesi dönem çocuğun doğumdan ilkokulun başlangıcına kadar olan, çocuk gelişiminin en hızlı ve kritik yıllarını içine alan dönemin eğitimidir. Birey yaşamı boyunca hiçbir dönemde 0-6 yaşında olduğu kadar aktif değildir. Bu dönemde çocuk, hareketli, meraklı ve araştırmacıdır. Öğrenmeye açık olan çocuğun desteklenmesi, özgüven, özdisiplin ve özsaygı sahibi bireyler olarak yetişmesi için okul öncesi önemlidir.
Bu kritik dönemin eğitimine ne zaman başlanmalı? Aileler okul öncesi eğitim kurumu seçerken neye dikkat etmeli?
Doç. Dr. Feyza ERDEN: Çocuğun doğumu ile başlayan büyüme, her basamakta o döneme ait başka bir değişimi ve öğrenme gereksinimini içinde barındırır. Çocuk, okul öncesi eğitime ne kadar erken başlarsa, bir üst eğitim basamağına o kadar hazır ve donanımlı geçecektir. Burada önemli olan eğitimin nitelikli hizmetin sunulduğu kurumdan alınması. Veliler kurum seçerken, çocuklarının gelişimlerini destekleyen, zengin uyarıcılarla donatılmış, düzenli ve güvenilir çevreye sahip, alanında donanımlı, yeniliklere açık, araştırmacı ve sabırlı öğretmenlere sahip olmasını dikkate almalı.

HANDE AKMAN
Çocuk merkezli eğitim sistemi
Nitelikli bir okul öncesi süreci nasıl tanımlarsınız?
Bilimsel ilkeler ve aydınlık vizyon çerçevesinde çocuk merkezli bir eğitim sistemi, nitelikli eğitim kadrosu, aile katılımında ortak perspektife ulaştığınız ebeveyn kitlesi ve bu unsurların sürdürülebileceği fiziki koşullar, nitelikli okul öncesi eğitiminin unsurladır. Nitelikli okul öncesi eğitim, bilinç düzeyi gelişmiş ebeveynler tarafından yetiştirilen "günümüz çocuklarının" öğrenme açlıklarını giderecek öğrenme hedeflerini gerçekleştirmeli.

Okullarınızda eğitim programınızı nasıl bir anlayışla uyguluyorsunuz?
Okullarımızda, temelinde Milli Eğitim Bakanlığı müfredatının yer aldığı, yönetici, uzman ve öğretmenler ile sürekli geliştirilen bir eğitim programı uygulamaktayız. Bütünsel ve çok yönlü öğrenci merkezli eğitim programımız sarmal bir yapıda olup, her ders ve konu birbiriyle ilişkilendirilmektedir. Temel öğrenim alanları, drama, görsel sanatlar, dans, müzik gibi çok çeşitli branş dersleri ile bütünleşmiş bir biçimde yürütülmekte ve ders konuları öğrencilerin ilgi alalarından ve günlük yaşamlarından seçilmektedir. Küçük adımlar, etkin katılım, bireysel hız, somuttan soyuta, basitten karmaşığa kolaydan zora, bilinenden bilinmeyene ilkeleri eğitim programının temelinde yer almaktadır.

DOÇ. DR. FEYZA ERDEN
Dil eğitimine 3-4 yaşta başlanmalı
Okul öncesinde yabancı dil eğitimi sunulmalı mı?
Bu dönemde anadil kazanımı göz ardı edilmemeli. Çocuk önce anadiline hakim olmalı, kendini en iyi anadili ile ifade etmeyi öğrenmeli. Çünkü çocuk anadili aracılığıyla çevresi ile ilişki kurar. Anadilini doğru ve kurallarına göre konuşmaya başlayan her çocuk, yabancı bir dili öğrenmeye hazırdır. Bilimsel araştırmalar da yabancı dil eğitimine başlamak için en önemli yaşların 3-4 yaş olduğunu vurgulamaktadır. Okul öncesi dönemde yabancı dil öğrenmenin önemi kesinlikle yadsınamaz.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.