Ankara
Genç İşadamları Derneği (ANGİAD) Başkan Yardımcısı Fatih Tanrıkulu, hükümetin 2003-2004 yıllarında uyguladığı hurda teşvikini ve bu teşvikle elde edilen kazanımları hatırlatarak, "O tarihte 20 yaş ve üzeri araçların hurdaya ayrılması karşılığında ÖTV indirim desteği sağlanmış, bu da iç piyasayı canlandırmıştı. Ülkemizde bugün de araçların yüzde 25'e yakını, 20 yaş üzerindedir ve bunlar trafikte bir tehlike unsurudur" dedi. Eski araçlardan daha düşük, yeni araçlardan daha yüksek oranda Motorlu Taşıtlar Vergisi alınmasını da eleştiren Tanrıkulu, "Oysa tam tersi olması gerekmektedir. Aracın yaşı arttıkça hem çevreye zararı hem de kaza yapma riski artmakta, buna paralel olarak ülkemizdeki trafik kazalarında yüksek oranda ölüm vakaları meydana gelmektedir. Eski araçların trafikten büyük oranda çekilmesinin yolu ise hurda teşviki uygulamasıdır. Hurda teşvikinin hem sektör hem de ülkemiz için faydalı olacağı kanısındayız" diye konuştu.