X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hazal ATEŞ: Ücret ve komisyonlar!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hazal ATEŞ: Ücret ve komisyonlar!

  • Giriş Tarihi: 2.9.2014

El yakan banka ücretlerinde nihayet frene basılıyor!
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu taslağı geçen hafta yayınlandı.
Bankalar otuza yakın işlemden ücret talep edemeyecek.
Peki, düzenlemeler günlük yaşamımıza nasıl yansıyacak?
Bankalar zorunlu olarak tüketicilere yıllık üyelik ücreti alınmayan bir kredi kartı verecek.
Banka kartlarından da artık üyelik ücreti alınmayacak.
Her ürün ve hizmet için tüketicinin onayı alınacak.
Acil nakit ihtiyacı için kullanılan kredili mevduat hesaplarından tahsis ücreti alınmayacak.
Nakit avans çekimlerinde de bu geçerli olacak.
Ödeme planını değiştirirken, işlem fişi alırken de ücret ödenmeyecek.
"Bozuk para tümleme, 'borcu yoktur yazısı', hesap cüzdanı yazdırma, kredi istihbarat, onaysız bildirimler, sanal kredi kartı" ücretleri de son buluyor.
Hareketsiz hesaplar ve belge talepleri için de geçerli.

***

Listedeki 20 kalemin ücret tutarında bir limit olacak mı?
Bankaların insafına mı kalacak?
Sadece dosya masrafında anaparanın binde 5'i limiti yer alıyor.
Bankalar farklı alanda ücret, komisyon almak isterse BDDK'dan izin alacak.
Yıllık yüzde 20'nin altındaki artışlarda müşteri bilgilendirilecek. Bu tutarın üzerindeki artışlarda ise bankalar müşterilerine ulaşıp yeniden onay almak zorunda.
***

Sözleşmelere de çeki düzen veriliyor.
Bankalar, finans 12 punto büyüklüğünde, anlaşılabilir sözleşmeler hazırlayacak.
Açık, sade ve okunabilir şekilde düzenleyecekler.
Bunun bir nüshası kâğıt üzerinde ya da kalıcı veri saklayıcısı ile tüketiciye verilecek. "Elden aldım" ibaresi yoksa geçerli sayılmayacak.
Siz siz olun, bankaya gitmeden önce yeni düzenlemeleri ayrıntılı bir şekilde okuyun.
Unutmayın haklarını bilmeyen hakkını savunamaz!
***

Bu arada dosya masraflarını geri almak isteyen vatandaşların başvuruları da hızla artıyor. Bunu fırsat bilen dolandırıcılar da iş başında.
Vatandaşları cep telefonlarından kredi kullananlara dosya masraflarını almaları konusunda yardım etmeyi teklif ediyorlar.
Ya da başvuru yapmış olanlara hakem heyetlerinde yığılma olduğunu, dosyalarını öne almayı teklif ediyorlar. Bu hizmetler için de 250 lira danışmanlık ücreti istiyorlar.
Sözde danışmanlık hizmeti adı altında vatandaşı soyuyorlar. Başvuru ve takip için ne avukat, ne de danışmana ihtiyacınız var.
Tüketici hakem heyetlerine bir dilekçe yeter!

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.