X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Uzay üssü gibi gar geliyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Uzay üssü gibi gar geliyor

  • Giriş Tarihi: 9.4.2015
Uzay üssü gibi gar geliyor
Uzay üssü gibi gar geliyor

Yüzde 23'ü tamamlanan YHT Garı, mimarisiyle, sosyal donatılarıyla ve ulaşım kolaylığıyla TCDD ve Ankara'nın prestij eserlerinden olacak. Yeni gar Temmuz 2016'da tamamlanacak, günlük 50 bin yolcuya hizmet verecek

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, 2014'te Garı'nın güneyinde inşasına başlanan ve yüzde 23'lük ilerleme sağlanan YHT Ankara Garı'nın 2016'nın temmuz ayında tamamlanacağını söyledi. Bakan Bilgin, yarım asır aradan sonra ulaşımda yüzünü yeniden demiryollarına dönen Türkiye'de, 2003'ten itibaren, sağlanan yatırım ödenekleriyle 100'den fazla önemli projenin hayata geçirildiğini ifade ederek, "Bunların başında ise 2009'dan itibaren hizmete girmeye başlayan Ankara merkezli çekirdek yüksek hızlı tren projeleri geliyor" diye konuştu.

YAP-İŞLET-DEVRET MODELİ

2009'da Ankara-Eskişehir, 2011'de Ankara-Konya ve 2013'te Konya-Eskişehir ve 2014'te Ankaraİstanbul ile Konya-İstanbul arasında YHT işletmeciliği yapmaya başlayan Türkiye'nin, dünyada sekizinci, Avrupa'da altıncı yüksek hızlı tren işletmecisi ülke konumunda olduğunu dile getiren Bilgin, bunların yanı sıra Ankara- Sivas ve Ankara-İzmir YHT hatları ile Bursa-Bilecik ve Konya- Karaman Hızlı Tren hatlarında inşa çalışmalarının devam ettiğini söyledi. Bilgin, şunları kaydetti: "Kademeli olarak YHT hatlarının hizmete girmesiyle Cumhuriyet'in ilk dönemlerinde inşa edilen mevcut Ankara Garı, mekansal kapasite ve büyüklük olarak ihtiyacı karşılamadığından YHT Ankara Garı'nın yapılmasına karar verildi. 3 bin 500 kilometre yüksek hızlı ve 8 bin 500 kilometre Ankara merkezli hızlı tren ağlarıyla donatılmasının hedeflendiği ülkemizin 2023 vizyonuna uygun olarak 2014'te, Ankara Garı'nın güneyinde YHT garının inşasına başlandı. Yap-İşlet-Devret modeliyle inşa edilen YHT Ankara Garı, ilk etapta günlük 20 bin, ilerleyen zamanda ise günlük 50 bin yolcuya hizmet verecek." YHT Ankara Garı inşa edilirken, mevcut gar binası ve etrafındaki tesislerin tarihe duyarlı planlama yaklaşımıyla korunduğunu dile getiren Bilgin, yeni bir cazibe merkezi olarak fonksiyonel bir planlamayla yeniden yapılandırılarak Ankara Gar'ının kültürdeki yerinin korunduğunu ifade etti. Ulusal ve uluslararası standartlar dikkate alınarak ve diğer ülkelerdeki yüksek hızlı tren garlarının yapısı, düzeni, kullanım ve işletme şekilleri incelenerek planlanan YHT Ankara Garı için günümüz mimari anlayışını yansıtan, şehrin dinamizmini simgeleyen bir proje geliştirildiğini bildiren Bilgin, yer altından iki, yer üstünden bir geçişle bağlantı yapılacak yeni garın Ankaray, Başkentray, Batıkent, Sincan, Keçiören ve havaalanı metrolarıyla bağlantılı olup, Ankara raylı sisteminin merkezi olacağını belirtti.

GARDA 3 PERON 6 YHT HATTI VAR
YHT Ankara Garı'nın teknik özellikleri hakkında da bilgi veren Bakan Bilgin, 30 metre yüksekliğinde, 178 bin metrekare kapalı alan ve bodrum katlar dahil toplam sekiz kattan oluşacak garda, 3 peron ile 6 hızlı tren hattının olacağını söyledi. Bilgin, ulaştırmada modernleşmenin somut ifadesi olacak şekilde otel, ofis, alışveriş merkezi, restoranlar, kapalı ve açık otoparklar gibi yolcuların tüm ihtiyaçlarının karşılanabildiği donatılara sahip olacak garın, en son teknoloji kullanarak engellilerin tüm ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde planlandığını kaydetti. Bugüne kadar yüzde 23'lük ilerleme sağlanan garın, Temmuz 2016'da tamamlanacağını ifade eden Bilgin, "Gar, 19 yıl 7 ay süreyle yüklenici firma tarafından işletilecek, yolcu taşıma ve hızlı tren işletmesi, TCDD tarafından yürütülecek. İşletme süresi sonunda TCDD'ye devredilecek" dedi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.