Ankara 112 İl Ambulans Servisi Başhekimi Dr. Ahmet Umut Karadeniz, günde ortalama 18-20 bin çağrı yanıtladıklarını belirtti. Karadeniz, ilk akla gelen numaralardan biri "112 Acil Yardım Hattı" olduğu için alınan bu çağrılarda, gerçek vakadan çok yanlış yapılan aramalar ve asılsız ihbarların bulunduğunu bildirdi. Karadeniz, sohbet etmek, evcil hayvanını iyileştirmek için arayanlardan, cep telefonu tamircilerine kadar, çok sayıda kişinin hattı meşgul ettiğini dile getirdi. Akıllı telefonların tamamında ana ekranda tuş kilidi bulunsa da arama yapılabilen "acil arama" yazılı tuş olduğunu hatırlatan Karadeniz, "Buraya dokunmak çok kolay, farkında olmadan cebinizdeyken bile bunu yapabiliyorsunuz" dedi. Ebeveynlerin çocuklarına, "oyalansın" diye akıllı cep telefonlarını verdiklerini belirten Karadeniz, şöyle devam etti: "Akıllı cep telefonları çocukların eline geçtiği zaman yanlışlıkla ilk 112 tuşuna basıyorlar ve buraya çağrılar düşüyor. Bunlar, acil yardımı aksatmaya sebep olabilecek ufak tefek şeyler ama bazen de çok büyük sıkıntılara neden olabiliyor. Çünkü acil yardımın ulaşılabilir kalması gerekiyor. Hattı gereksiz meşgul ettiğiniz zaman acil yardımda sorunlara neden olabiliyor."