Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Sahura kalkın ama midenizi koruyun

Giriş Tarihi: 27.6.2015
Sahura kalkın ama midenizi koruyun

Diyetisyen Merve Demir: Sahur oruç için önemli ancak yediklerimize de azami dikkat etmeliyiz

Lokman Hekim Ankara Hastanesi Diyetisyeni Merve Demir, uzun süre aç kalmanın metabolizmayı ciddi anlamda etkilediğini ve bu yüzden oruç tutan bireylerin sağlık sorunları ile karşılaşmamaları için beslenme konusunda bazı noktalara dikkat etmesi gerektiğini ifade etti. Oruç tutan kişilerin mutlaka sahura kalkmaları gerektiğini kaydeden Demir, "Sahurda protein açısından zengin besinler içerdiğinden ve uzun süre tokluk sağlayacağından kahvaltı iyi bir seçenektir. Sahurda 1 adet haşlanmış yumurta, 1 parça az yağlı peynirin yanında mutlaka 1-2 dilim tam tahıllı ekmek tüketilmelidir, süt içilmeli veya yoğurt yenilmelidir, 1 adet taze meyve eğer ki bağırsak problemleriniz var ise kuru kayısı veya eriğe yer verilmeli, zeytin tuzlu olduğu için onun yerine 3 adet ceviz veya 10 adet çiğ badem - fındık tercih edilmelidir" dedi.

"ANİ VE HIZLI YEMEYİN"
Yemek alışkanlığı olanların bir kase çorba, kıymalı makarna veya yeşil mercimekli bulgur pilavı, yoğurt ve şekersiz/ az şekerli komposto tercih edebileceklerini söyleyen Demir, gün içerisinde mide problemleri yaşamamak için kızartmalar, aşırı yağlı ve tuzlu yiyeceklerden ise uzak durulması gerektiğini belirtti. Demir, ani ve fazla yemek yemenin kan şekerini hızla artıracağını kaydetti.


BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Sahura kalkın ama midenizi koruyun
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz