X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 7 adımda kemik sağlığı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

7 adımda kemik sağlığı

  • Giriş Tarihi: 29.11.2015
7 adımda kemik sağlığı
7 adımda kemik sağlığı

Kemiklerimizin güçlü ve sağlıklı kalabilmesinin vücut sağlığı için önemli olduğunu ifade eden Liv Hospital Ulus Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Hilal Yıldız kemik sağlığını korumanın püf noktalarını sıraladı

1- Haftada 3 gün düzenli yürüyüş yapın ve hafif ağırlıklarla çalışın. Düzenli spor kas iskelet sisteminin uzun süre sağlıklı çalışması için şart!
2- Kilo almayın. Kilo her konuda sorun yaratabileceği gibi kas iskelet sistemine de zarar verir. Eklemlerin üzerine binen yük ne kadar az olursa o eklem o kadar uzun ömürlü olur.
3- Sigara içmeyin. Dolaşım sistemini bozan sigara özellikle kıkırdak beslenmesini de bozuyor. Bu da kıkırdak problemi yaratabiliyor.
4- Ayak sağlığınıza dikkat edin ve sağlıklı ayakkabılar giyin. Kas iskelet sisteminin en ihmal edilen bölümü ayaklardır. Ancak ayaklar vücudu taşıdığı için en çok ayak sağlığına dikkat etmek gerekir. Ayaktaki olumsuzluklar hayat kalitesini direkt etkiliyor. Ayakta oluşacak problemleri hafife almamak ve mümkün olduğunca modası olan değil sağlıklı ayakkabılar giymek gerekiyor.
5- D vitamini için güneşten her gün yeteri kadar faydalanın. Bu her gün en az 15 dakika anlamına geliyor. Yeteri kadar C vitamini alın. D ve C vitamini kemik ve eklemlerin uzun ömürlü olması için gerekli vitaminlerdir. Özellikle D vitamini eksikliğine kemik sisteminin tahammülü yoktur.
6- Yeterince yoğurt ve peynir tüketin. Özellikle çocukluktan itibaren bol bol yoğurt ve peynir tüketin. Kalsiyum depolarını zamanında ne kadar iyi doldurursanız yaşlılıkta işinizin o kadar kolay olacağını unutmayın.
7- 45 yaşından sonra aşırı spor yapmaktan kaçının. Sakatlıkların birçoğunun orta yaş sonrası yapılan kendini aşırı zorlamayla alakalı olduğunu unutmayın. Bu sebeple aşırı spor yapmaktan, aşırı ağırlık çalışmaktan kaçının.

Genç doktorlardan sağlık taraması
Sağlık Haftası'nda öğrencilere yönelik koruyucu sağlık hizmeti etkinliği düzenlendi. Genç Yeryüzü Doktorları Derneği'nden gelen tıp fakültesi öğrencileri, 23-27 Kasım tarihleri arasında Keçiören Eğitime Destek Merkezi'nde (KEDEM) öğrencilere yönelik eğlenceli sunumlarını gerçekleştirdikten sonra teker teker genel sağlık taraması yaptı. Diş ve ağız sağlığı, el yıkama ve kişisel hijyen, doğru beslenme gibi sunumların yanı sıra Snellen göz tarama testi, renk körlüğü testi, flor uygulaması, Patella refleks kontrolü ve boy ölçümü yapıldı. Taramalar sonucunda problemi olan öğrencilerin tespiti yapılıp, aileleriyle görüşüldü.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.