Temeli 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel'in başbakanlığı döneminde atılan Ayaş Tüneli'nin son hali içler acısı İstanbul ile Ankara arasını 7,5 saatten 2,5 saate düşürebilmek için 1943'te planlanan "Sürat Demiryolu" projesinin önemli bir etabı olan Ayaş Tüneli'nin temeli 1976'da Demirel'in de katıldığı bir törenle atıldı. Tamamlandığında Türkiye'nin en uzun, dünyanın ise 6. uzun demiryolu tüneli olması hedeflenen 10 kilometrelik tünelin 8. kilometresinde çalışmalar durdu. "Yeni Avusturya Tünel Metodu"yla inşa edilen Ayaş Tüneli'ne, çalışmaların durdurulduğu 1990 yılına kadar 600 milyon TL harcandı.
KÖYLÜLER EL KOYDU!
Yapımı adeta yılan hikâyesine dönen ve yıllardır atıl durumda bulunan proje geçtiğimiz yıl SABAH Ankara tarafından gündeme getirilmişti. Çevresinde bulunan yapılarla birlikte adeta terk edilmiş bir kenti andıran tünel, bugünlerde çevrede yaşayan halk tarafından kullanılmaya başlandı. Ayaş'a yakın köylerde yaşayan besiciler Ayaş Tüneli'nin bir bölümünü koyun ve keçilerine barınma amaçlı olarak ahıra çevirdi. Tünelin içinde hayvancılık yapıldığını öğrenerek bölgeye giden Sincan Belediyesi'ne bağlı zabıta ekipleri hayvanları toplatarak besicilere ceza kesti.
İÇİNİ ÇÖPLÜĞE ÇEVİRDİLER
Duvarlarını yosun kaplayan Ayaş Tüneli'nin bir bölümünde hayvancılık yapılırken bir diğer bölümü de adeta çöp yuvasına döndü. Tünel, çöplerden kâğıt toplayarak geçimini sağlayan kişiler tarafından da depo olarak kullanılmaya başlandı.
DÖRT İLÇE UMUTLA BEKLİYOR
Tünel
, Beypazarı, Ayaş, Nallıhan ve Güdül gibi ilçeleri yakından ilgilendiriyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'na yazı yazıp tünelin tamamlanmasını isteyen 4 ilçenin belediye başkanları Ankara kent merkezinden banliyö seferlerinin başlatılmasını talep etti. Devlet Demiryolları ise talebe olumlu bir raporla karşılık verdi.