X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bir hayal kurduk ve buna inandık
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bir hayal kurduk ve buna inandık

  • Giriş Tarihi: 25.11.2016
Bir hayal kurduk ve buna inandık
Bir hayal kurduk ve buna inandık

Matmazel Çanta Yönetim Kurulu Başkanı Ali Rıza Oral küçük bir atölyede başlayıp tüm Türkiye’ye yayılan markalaşma serüvenini anlattı. Oral “Önce bir hayal kurduk ve buna inandık. İkinci olarak da çok ama gerçekten çok çalıştık” dedi

Matmazel Çanta Yönetim Kurulu Başkanı Ali Rıza Oral 2017 hedeflerini anlattı. Oral, "2017'de önceliğimiz dijital pazarlamadaki yatırımlarımızı artırmak ve marka olarak kendimizi daha iyi ve doğru ifade ederek hedef kitlemizle daha yakın bir bağ kurmak" dedi.

GÜVENİLİR BİR MARKA
Matmazel markasını son yıllarda çok fazla duymaya başladık. Kadın çantası dendiğinde ilk akla gelen markalardan biri haline geldiniz.
Nasıl gelişti bu hikaye?
25 yıl önce çantaya duyduğumuz aşk ve en iyisini yapmanın heyecanıyla çıktığımız yolda, elimizde sadece küçük bir atölye ve bu atölyeyi aşan hayallerimiz vardı:
Biz moda olanı yapmak değil, modaya kendimiz yön vermek istiyorduk.
Ankara'dan Türkiye ve hatta dünyaya yayılan bir marka olma hedefiyle 1 mağaza ve küçük bir atölyeyle başlayan bu serüven, bugün aralıksız devam eden Ar-Ge çalışmaları ışığında 300 çalışanımız, modern üretim tesislerimiz ve Türkiye geneline yayılan 40'a yakın mağazamızla her gün büyüyerek devam ediyor.

Sizin de bahsettiğiniz gibi Ankara'dan çıkarak tüm Türkiye'ye yayılan bir marka olma başarısının altında neler yatıyor?
Elbette ilk sırada bir hayal kurmak ve buna inanmak var.
İkincisi ise çok ama gerçekten çok çalışmak. Bunun yanında, markalaşmaya verdiğimiz önem ve bunun için gerçekleştirdiğimiz ciddi yatırımlar neticesinde kısa sürede tanınır ve güvenilir bir marka haline getirdiğimiz Matmazel, kadınların çanta tercihlerinde artık gerçektende ilk sıralarda yer alıyor.
Dünya trendlerini yakından takip eden genç, yenilikçi ve güçlü tasarım ekibimizle; çantadan cüzdana, eldivenden parfüm ve valize kadar geniş bir yelpazede, Matmazel kalitesi ve şıklığını moda severlerin beğenisine sunuyoruz. Hem trendleri hem de tüketici ihtiyaçlarını çok yakından takip ediyoruz ve doğru okuyoruz. Bunun ışığında da hem tasarımda hem de üretimde çok hızlı hareket ediyor ve geri dönüş yapıyoruz.

Koleksiyonlarınızı oluştururken nelere dikkat ediyor, tasarımlarınızda nelerden ilham alıyorsunuz?
Tasarım ekibimizle, her sezon yeni koleksiyonlar oluştururken, her yaş grubundan kadınların kendisinden bir şeyler bulabilmesi için tasarımlarımızı çeşitlendiriyoruz.
Kullanım amaçlarına göre farklılaştırdığımız çantalarımızın, özgünlüğün yanı sıra fonksiyonel ve kullanıcı dostu olmasına da özen gösteriyoruz.
Biz çantalarının kadınlar için ne kadar vazgeçilmez ve kıymetli olduğunu çok iyi biliyoruz ve çantalarımızı üretirken; deri seçiminden, astarların kalitesine, metal aksesuarların seçiminden işçiliğe kadar her türlü ayrıntıya büyük önem gösteriyoruz.
Asla kanserojen boyalar ve materyaller kullanmıyoruz.
Örneğin Matmazel çantalarının içini tasarlarken de dışına gösterdiğimiz özenin aynısını gösteriyoruz. Bir Matmazel çantasında mutlaka ekstra iç cepler, ekstra iç çantalar gibi kadınların hayatını kolaylaştıracak bir çok detay görürsünüz. Markamızın tutkunlarının oluşmasının en önemli sebeplerinden biri de tüketicilerin ihtiyaçlarını doğru okumak ve onlara doğru bir şekilde geri dönüş sağlayabilmektir. Biz bunu başarıyla yapıyoruz.

ONLİNE SATIŞTA İVME YAKALADI
2017 hedeflerinizden bahseder misiniz?
Küresel çapta yaşanan ekonomik dalgalanmalar önümüzü çok net görmemizi engelliyor.
Yeni bir mağaza açmanın maliyeti çok yüksek. Bir de bunun yanında günümüz tüketicilerinin hızla değişen alışkanlıkları ve her geçen gün artan, ürüne daha hızlı ve kolay ulaşabilme talebi kendimizi yeniden pozisyonlama gereğini doğuruyor.
İçinde bulunduğumuz yıl kendimizi dijital dünyaya yeniden adapte ettiğimiz ve yeni kimliğimizi ortaya koyduğumuz bir yıl oldu. Web sitemizi kullanıcı alışkanlıkları ve talepleri doğrultusunda yeniledik ve markamızı hem online satış sitemizde hem de sosyal medya hesaplarımızda daha iyi ifade edebileceğimiz bir duruş sergiledik.
Dolayısıyla online satışımız rakamlarımızda ciddi bir ivme yakaladık.
2017 pazarlama yatırımlarımızı digital marketing alanında yoğunlaştırmayı hedefliyoruz ve bu yatırımlara hız kesmeden devam edeceğiz.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.