Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Oruç Tutanlara Egzersiz Uyarısı

Giriş Tarihi: 22.6.2015 15:59 Güncelleme Tarihi: 22.6.2015 16:05
Oruç Tutanlara Egzersiz Uyarısı
’da spor salonu işleten antrenör Ömer Sürme, Ramazan ayında ağır idmanların yapılmaması gerektiğini, bunun kas erimesine neden olabileceğini söyledi.
Batman’da havaların ısınması ve Ramazan ayı ile birlikte spor yapan kişilere önemli tavsiyelerde bulunan Sürme, oruç nedeniyle uzun süre aç kalındığından metabolizma hızının düşeceğini belirtti. İftar zamanı vücuda bir anda besin yüklemenin doğru olmadığına da dikkat çeken Sürme, "İftarda vücudunuza bir anda besin yüklemesi yapmayınız. İftarı 2 öğüne bölün sahura kadar da 2 ara öğün gerçekleştirin bu yavaşlayan metabolizmanıza yardımcı olacaktır. Mutlaka sahura kalkılmalı, sahurda peynir, yumurta, yoğurt gibi hafif besinler tüketilmeli. Kan şekerini hızla yükselten besinler yerine posa miktarı fazla olan besinler, sebze, meyve, kuru baklagiller, ceviz, fındık ve badem tercih edilmeli" dedi.
Sürme, Ramazan ayında ağır spor yapanları da uyararak sözlerini şöyle sürdürdü:
"Spor konusunda da tavsiyelerimiz ağır idmanlar yapılmaması yönünde çünkü vücut gün içerisinde sıvı kaybı oluştuğu için yüzde 3’lük su kaybında bile kas gücümüzde yüzde 12 azalma meydana gelebiliyor. Bilinçsizce spor yaptığınız zaman kas kaybı yaşarsınız ve gücünüzde azalma meydana gelir. Dolayısıyla ardından farklı rahatsızlıklarda yaşarsınız. Spor yapmak ramazanda zararlıdır demiyoruz ramazanda veya ramazandan sonra bilinçsizce yapılan tüm sporlar fayda yerine zarar verebilir. Bu nedenle uzman kişiler eşliğinde spor yapmanızı tavsiye ediyoruz. Bilinçli ve güvenli bir şekilde spor yapmanız size ve etrafınıza fayda sağlayacaktır."
ARKADAŞINA GÖNDER
Oruç Tutanlara Egzersiz Uyarısı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz