X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Rehber Öğretmenlere Konferans
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Rehber Öğretmenlere Konferans

  • Giriş Tarihi: 20.5.2015 18:18 Güncelleme Tarihi: 21.5.2015 00:15
BİNGÖL REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ, REHBER ÖĞRETMENLERE YÖNELİK BİR KONFERANS DÜZENLEDİ. (YILMAZ ATAR BİNGÖL İHA)
Rehber Öğretmenlere Konferans

Rehberlik ve Araştırma Merkezi, rehber öğretmenlere yönelik bir konferans düzenledi.
Bingöl Rehberlik ve Araştırma Merkezi Rehberlik Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri Bölümü ile İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Anabilim Dalı Bölümü işbirliği ile psikolojik danışman ve rehber öğretmenlere yönelik ‘Bireysel psikolojik danışmada süpervizyon’ konulu konferans gerçekleştirildi. Konferansa İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Anabilim Dalı Bölümü öğretim üyeleri Yrd. Doç. Dr. Yıldırım Taşkın, Yrd. Doç. Dr Yüksel Çırak ve Yrd. Doç. Dr Abdullah Atlı katıldı.
Bingöl Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Adem Alp’in açılış konuşmasıyla başlayan konferansa psikolojik danışman ve rehber öğretmenler katıldı.
Konferans ile ilgili Rehberlik ve Araştırma Merkezi’nden (RAM) yapılan açıklamada, bu tür etkinliklerin geleneksel hale getirildiği ifade edildi. Açıklamada, etkinlikte rehber öğretmenlerin bilgi, beceri ve donanımları artırma, okullarda yapılacak rehberlik faaliyetlerinin daha sağlıklı ve verimli yürütülmesini sağlamak, etkili ve profesyonel psikolojik destek sunmak, özellikle travmatik yaşam olaylarına maruz kalan bireylerin terapilerini gerçekleştirmek, intihar vakalarının muhtemel olay örgülerini çözümlemek, ihmal ve istismar vakalarını psikodinamik yöntemle çözümleme yapmak amaçlandığı kaydedildi.
Danışanların ve danışmanların hakları korunması gibi konuların ele alındığı belirtilen açıklamada, "Danışmanların bilgi-beceri kullanırken tutum ve davranışların sonucu fark etmeleri, kendini tanıma yolunda çalışmaları. Çelişen değerler ve sistemler ele alınması. Etik değerlerin fark edilmesi, Danışman eksik ve yanlışlarını fark ederek düzeltme fırsatı bulması. Uygulama sorumluluğunun paylaşması gibi konular psikodrama yöntemiyle işlendi" denildi.
Bu tür etkinliklere devam edileceği ifade edilen açıklamada, katkılarından dolayı konferansa katılan öğretim üyelerine teşekkür edildi.