X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Asma Köprü İçin Güzel Haber
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Asma Köprü İçin Güzel Haber

  • Giriş Tarihi: 9.5.2015 18:58 Güncelleme Tarihi: 10.5.2015 06:34
ASMA KÖPRÜ BAŞMÜHENDİSİ ERDOĞAN DEDEOĞLU, KEDİ YOLUNDA YAŞANAN KAZA İLE OLUŞAN GECİKMENİN GİDERİLECEĞİNİ BELİRTEREK, “İLERİDE ALACAĞIMIZ TEDBİRLER VASITASIYLA ZAMAN KAYBINI ASGARİYE İNDİRİP HEDEFLEDİĞİMİZ ZAMANDA PROJEMİZİ TAMAMLAMAK İSTİYORUZ” DEDİ.
Asma Köprü İçin Güzel Haber

Asma Köprü Başmühendisi Erdoğan Dedeoğlu, kedi yolunda yaşanan kaza ile oluşan gecikmenin giderileceğini belirterek, “İleride alacağımız tedbirlerle zaman kaybını asgariye indirip hedeflediğimiz zamanda projemizi tamamlamak istiyoruz” dedi.
’da 3. Köprüler Viyadükler Sempozyumu’nun ikinci gününde Gebze- Orhangazi-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Geçişi ile ilgili sunum yapan Erdoğan Dedeoğlu, projede gelinen son noktayı aktardı. İzmit Körfez Geçisi Asma Köprüsü’nün bin 550 orta açıklığı ile dünyada 4’üncü sırada yer aldığını ifade eden Dedeoğlu, “Yapımız, küçük depremde zeminle beraber hareket etmekte, büyük depremde ise zeminden farklı olarak davranış göstermektedir. Küçük deprem diye tanımladığımız depremde zeminle beraber, farklı büyük ölçekteki depremde ise yapıdan farklı olarak bu imkanı sağlamak için uygulanan bir konsept temel dizayna sahip” dedi.
“KAZA İŞİMİZİ BİRAZ GECİKTİRDİ”
Ana kaplama oluşumundan önce yapılan kedi yolu inşası devam ederken üzücü bir kaza yaşandığını belirten Dedeoğlu, “En büyük tesellimiz bu kazada hiç kimsenin ölmemesi. Bu kaza işimizi biraz da olsa geciktirdi Ama ileride alacağımız tedbirler vasıtasıyla zaman kaybını asgariye indirip hedeflediğimiz programda projemizi tamamlamak istiyoruz” diye konuştu.
“100 YIL İÇİNDE 30 SANTİMETRE İLAVE OTURMA BEKLİYORUZ”
Yapının depremselliği yüksek bir bölgede bulunması sebebiyle keson ve kazıklı temel seçildiğini belirten Dedeoğlu, “Yapımızda boşluklu keson temel kullanıldı. Ankrajlı yani kazıklarla bağlanmamasının sebebi deprem esnasında meydana gelecek yer hareketinin yapıya üzerindeki sismik izolatör şeklinde çalıştırılmasını esas alan bir yöntemdir. Bunlar hesaplarımızda öngörülmüştür. Bütün incelemelerde belirlenmiştir. Gerek kuzey gerek güney kule temellerinde farklı hem inşa aşamasında hem de sonrasında oturmalara karşılık verecek miktarlar da vardır. Kuzey kule temelinde kule temelindeki oturma 34 santimetre, güney kule temeli ise 70 santimetre. Bizim köprümüzün yapı ömrü 100 yıl şeklinde projelendirilmiştir. 100 yıllık oturma da içinde 30 santimetre de ilave oturmalarla kuzeyde 64 santimetre, güneyde bir metrelik oturmaları karşılayacak şekilde projelendirilmiştir, imalatı da bu şekilde yapılmıştır” dedi.
Erdoğan Dedeoğlu, çalışmalar devam ederken Gebze- Orhangazi-İzmir Otoyolu’na bu güne kadar yüzün üzerinde teknik gezi düzenlendiğini söyledi.