X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER (Özel Haber) 112’yi Arayıp Pide Siparişi Veriyorlar
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

(Özel Haber) 112’yi Arayıp Pide Siparişi Veriyorlar

  • Giriş Tarihi: 27.6.2015 13:48 Güncelleme Tarihi: 29.6.2015 09:02
ÇANKIRI 112 ACİL SERVİS NUMARASINA YAPILAN İHBARLARIN YÜZDE 80'İ ASILSIZ ÇIKIYOR.
(Özel Haber) 112’yi Arayıp Pide Siparişi Veriyorlar

’da 112 Acil Servis numarasını arayan bir kişi Ramazan pidesi siparişi verdi.
İnsanların zor zamanlarında yardımına koşan 112 Acil Servis ekipleri, gereksiz telefonlarla zor anlar yaşıyor. Günün her saati ücretsiz olarak hizmet veren 112 Acil Servis numarası, ilginç telefon ve isteklerle meşgul ediliyor.
Bir taraftan saniyelerle yarışarak hayat kurtarmak için mücadele eden sağlık görevlileri, diğer taraftan da gereksiz telefonlarla uğraşmak zorunda kalıyor. Çankırı’da 112 Acil Yardım Servisi’ne yapılan ihbarların yüzde 80’e yakını asılsız çıkıyor.
Çankırı’da 112 Acil Servis numarasına Ramazan Ayı’nda gelen asılsız çağrılar arasında Ramazan Pidesi siparişi veren vatandaş ile ’Pardon ben oruçluyum, ezan okundu mu?’ diyen vatandaşın kayıtları dikkat çekti.
Çankırı Ambulans Servisi Başhekimi Sercan Koç, il genelinde en kaliteli hizmeti sunmak için çaba gösterdiklerini söyledi.
Yıl boyunca yapılan çağrıların yüzde 80’lik oranının asılsız ihbarlardan oluştuğunu ifade eden Koç, "Vatandaşlarımıza yardım elini uzatmak için saniyelerle yarışırken, asılsız ihbarlar motivasyon ve performansımızı azaltıyor. Vatandaşlarımızın duyarlı olmalarını bekliyorum" dedi.
İl Ambulans Servisi Başhekimliği Komuta Merkezi’nde görevli Çağrı Karşılama personeli Özlem Yıldız da her ilde olduğu gibi Çankırı’da da 112 Acil Servis hattına asılsız ihbarlar geldiğini belirterek, bu durumun kendilerini üzdüğünü ve performanslarını olumsuz yönde etkilediğini söyledi.
PİDE SİPARİŞİ VEREN DE VAR, İFTARI SORAN DA
Gelen çağrıların çoğunun asılsız ihbarlardan oluştuğunu ifade eden Yıldız, "Sohbet için arıyorlar, meşgul etmeyin dediğimizde de küfür ediyorlar. Geçenlerde bir telefon firması telefonun sesinin gelip gelmediğini kontrol etmek için bizi aradı. Bu hem bizi üzüyor, hem de gerçek hastalara ulaşmamızı geciktiriyor’ diye konuştu.
Hatta yapılan ilginç ihbarları değerlendiren Yıldız, "İftar saatini sormak için arayan da var, Ramazan Pidesi siparişi veren de. Adeta dalga geçercesine konuşuyorlar. Bu da bizi gerçekten çok üzüyor’ şeklinde konuştu.
AMBULANSLARI KAPIŞTIRALIM MI?
İl Ambulans Servisi Başhekimliği Komuta Merkezi’nde görevli Çağrı Karşılama personeli Ahmet Cihat da, 112 Acil Servis hattının amaçları dışında kullanıldığını ifade ederek, ’Bir keresinde bir çocuk aradı ve telaşlı bir sesle ’Çok acil ambulans lazım. Ambulans var mı?’ diye sordu. Biz de ambulansımızın olduğunu belirttik. Arayan kişi bizim cevabımız üzerine kahkaha atarak, ’Bizde de var, isterseniz gelin ambulansları kapıştıralım’ cevabı verdi. Bu tür ihbarlardan gerçekten rahatsızız" ifadelerini kullandı.
Çağrı Karşılama personeli Alparslan Kertlez de "Gerçekten ihtiyaç sahibi olanlar o anda bize ulaşamıyor, hat meşgul çalıyor. Adam iftar vaktinde arıyor pide siparişi veriyor. Yaşlı bir amca arayıp iftar vaktini soruyor. Hal böyle olunca bizim vakalara ulaşma süremiz de uzuyor" ifadelerini kullandı.