Sepang, lastikleri farklı açılardan zorlayacak bir pist. Sezonun, en sıcak ve nem oranı en yüksek yarışlarından birine ev sahipliği yapacak. Hava sıcaklığının 35 derece, nem oranın da yüzde 80 civarında olması bekleniyor. Bu hava şartlarına bir de yağmur eklenirse, seyir keyfi mükemmel bir yarış olacak. 10 bin palmiyenin gölgesinde Formula 1 otomobilleri yağmurla adeta dans edecek. Tıpkı 2009 Malezya Grand Prix'sinde olduğu gibi... Sıcaklık ve nem bir yana, o adrenalin yağmurunda Sepang pistinde ben de ıslanmıştım. Aslında Formula 1 Başkanı Bernie Ecclestone'na katılmamak mümkün değil. Yağmur ayrı bir heyecan katıyor yarışa ve seyrini güzelleştiriyor. Ama bu heyecanı yaşamak için işimizi biz yine de tabiata bırakalım derim.
SÜRPRİZLERLE DOLU PİST
Sepang pisti sürprizlerle dolu. Yüzeyin agresif yapısı, sert frenaj noktaları, uzun düzlükler ve çok farklı hızlarda geçilen virajlarla pilotları zorlamaya devam edecek. Avustralya Grand Prix'sinde iki pit-stop'la yarış bitiren, podyum kazanan pilotlar bu kez üç hatta dört pit-stop'la bitişi görecek... Pilotlar, 56 tur 5 bin 540 metre boyunca dakikada 18 bin devir çeviren motorlarla gazlayacak. Yüksek oktanlı benzinin kokusu genzimizi yakacak, kulaklarımız uzun bir süre motor seslerinden çınlayacak... (Tabii ki sadece Sepang pistinde yarış izleyen şanslılar bunun tadına varacak.) Malezya Grand Prix'si başlamadan, 24 saatten az bir süre kala, nefeslerin tutulduğu bir anda, F1 pilotlarının ve takımlarının tansiyonunu ölçtük...
Button:
Sabırsızlanıyorum!
Şampiyon olduğu yıl Malezya'da podyumun tepesine çıkan Jenson Button, "Formula 1'e başladığımda Malezya en yeni pistlerden biriydi. Fakat artık eski favori pistim gibi oldu," dedi. Sepang'ın artık kendini geliştirmiş ve eksiklerini tamamlamış bir pist olduğunu belirten İngiliz pilot, "Burası her zaman harika bir pist oldu, kendini yeniledi ve daha iyi hâle geldi," dedi. Button ayrıca "Burası, çok etkin bir araca ihtiyaç duyacağınız bir pist. Virajlar büyük, MP4-26'nın bu piste nasıl adapte olacağını görmek için sabırsızlanıyorum," dedi.
Vettel:
Malezya ilk gerçek pist
Avustralya'da, en yakın rakibinin sekiz saniye önünde 'finish'e giden şampiyon pilot Sebastian Vettel, Malezya Grand Prix'sinin, pistin tasarımı ve yüksek nem oranıyla daha zorlu geçeceği tahmininde bulundu. Vettel, "Malezya, çıkacağımız ilk gerçek pist. Avustralya pistinin zemini, cadde pisti özelliğine sahipti. Burada hava zaman zaman açık, her gün yağmur yağıyor," dedi. Sepang'in çok farklı virajlara sahip olduğunu belirten Vettel, "14. viraj, yarışı oldukça zor hale getiriyor," diye konuştu.