Teknolojiye çok da sıcak bakmayan, internete mesafeli duran kadınlar konu alışveriş ve fırsat olunca daha fazla uzak kalamadı. İnternetin alışveriş caddelerinde hep kadınların parmak izi var. Özellikle e-ticaret siteleri güven unsuru konusunda ciddi bir çalışma yürütünce sonuçta kadınlar eticaret konusunda daha cesur davranmaya başladı. Tekstil, kadın giyim ürünleri, makyaj malzemeleri gibi detaylı bir liste oluştu.
ERKEKLER OTOMOBİL PEŞİNDE
Erkekler, otomobil, teknoloji ve tüketici elektroniği konusundaki ilgilerini hiç kaybetmiyor. Dünya ve Türkiye'de ticaretin geleceğini şekillendiren elektronik ticaret (e-ticaret), ekonomi ve iş dünyasına önemli fırsatlar sunuyor. 2011'de 680 milyar dolara ulaşan, 2016'ya kadar dünya nüfusunun yarısının (yaklaşık 3,5 milyar) kullanması öngörülen e-ticaret, dünya ve Türkiye'de ticaretin geleceğini şekillendiriyor. Bankalararası Kart Merkezi'nin (BKM) verilerine göre, 2012 sonunda 30 milyar lira ciroyu yakalaması beklenen e-ticareti, 2016'ya kadar dünya nüfusunun yarısının (yaklaşık 3,5 milyar) kullanması öngörülüyor. Ancak bu rakamlardan hisse senedi alışverişi gibi bazı maddeleri çıkarmak gerekiyor. Türkiye e-ticaret sektörünün yüzde 90'ını temsil eden Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), Türkiye'nin e-ticaret haritasını çıkardı. Farklı kategorilerdeki e-ticaret sitelerinin verilerini kapsayan ETİD araştırmasına göre, e-ticaret sitelerini kullanan kadınlar en çok giysi ve dekoratif ürün alışverişi yaparken, erkekler daha çok fonksiyonel ve teknolojik ürünler satın alıyor. Türkiye'de internet üzerinden alışverişin yüzde 77'si Marmara, Ege ve İç Anadolu olmak üzere üç bölgede gerçekleşiyor.
EV KADINI YAKLAŞTI
Ev kadınları, alışverişini internet ortamına kaydırıyor. Hatta gün için ev kadınları araştırmalarını yapıyor ve akşamları eşleri ile birlikte bilgisayarlarının karşısında alışverişlerini yapıyor. Bundan 10 sene önce hacim olarak imkansız denilen büyüklükte beyaz eşya satışları, giyim satışları bunun önemli göstergeleri. Bir zamanlar Internetten sadece kitap, CD satılır, görmeden ürün alınmaz deniyordu. Artık durum bunun tersine döndü. "İnternetten bakmadan ürün almam", diyenlerin sayısı büyük ölçüde arttı. Şimdi internetsiz alışveriş gözü kapalı pazarlık yapmaya benziyor.
***
KADINLAR SEÇMEYİ BİLİYOR
Elektronik ticarette büyümenin kadınların keşfedilmesiyle görülür bir aşama kaydedildiğinin altını çizen Markafoni CEO'su Sina Afra bin 200'den fazla marka ve 650 çalışanın ayakta tuttuğu mağazaların önemli bir bölümünü kadınların oluşturduğuna dikkat çekti. aHaber'de cumartesi günleri 12:15'te yayınlanan ONHAYAT programına konuşan Sina Afra, konuşmasına şöyle devam etti: "Biz aslında elektronik ticaretin Türkiye'de ikinci kuşağıyız. Önümüzden giderek sektörün doğuşunda inatla başlayan şirketler bizim de önümüzü açtı. Şimdi biz bu kulvarda başarılı olmamızı müşteriyi iyi takip etmeye borçluyuz. Yeni girişimler de bu sayede ivme kazanıyor."
***
Mobil dünyanın açık platformu uçmaya hazır
AndroId ve iPhone'un pazarda lider olduğu bu dönemde, iki telefonunun yerine geçebilecek bir telefon geliyor. Finlandiyalı şirketin ürettiği telefon Jolla, telefonlar arasında seçim yapılacaklar listesine Windows Phone 8'den sonra girmeye en büyük aday. Microsoft'un etkin pazarlama ve kurumsal alandaki yaygınlığın kazandırdığı güç bir yana Jolla şimdilik derinden geliyor. Finlandiya dediğimizda aklımıza artık sadece Nokia gelmeyecek. Jolla, şirketi Finlandiya'nın ikinci büyük telefon markası olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Şirket adıyla özdeş ilk telefonu Jolla'yı tanıttı. Jolla'nın işletim sisteminin adı Sailfish. Gösterilen demoda işletim sisteminin oldukça kullanışlı olduğu görülüyor. Şirket, telefonunun akıllı telefon platformlarının Coca Cola ile Pepsi Cola'sı olan Android ve iPhone'nun yerini alabilceğini iddia ediyor. Aynı şekilde Microsoft'un da bu konuda iki dev şirketin arasına girmeye çalıştığı da bir gerçek. Ancak henüz daha çok taze olan Windows 8'in piyasayı çok da değiştirebilmesi mümkün gözükmüyor. Jolla'nın da piyasadaki var olan pazar paylarını değiştirmek için henüz vakti var. Jolla CEO'su Marc Dillion, iOS ve Android'in inovasyon düzeylerini tamamladıklarını, teknolojik olarak sıkıcı bir noktaya ulaştıklarını söylüyor. Dillion, "İnsanlar, Salfish'i bir kez denesinler, telefonun kullanıcılarıyla etkileşime girdiklerini hemen görecekler. Bu cihaz, diğer cihazlardan çok daha farklı şeyleri kolaylaştırıyor ve bunun için hiçbir efor harcatmıyor," diyor.
***
Kota şerbetlisi olmadan video izlenmez
İnternet kotasını zorlayan uygulamaların başında video geliyor. Her gün bir arkadaşınız Facebook, YouTube ve benzeri ağlardan video paylaşıyor. Üstelik her dizi ve televizyon kanalının kendi internet sitesi de var. Bu videoları korkusuzca izlemenin yolu kotasız veya ortak kotalı internetten geçiyor. Limitsiz olunca şerbetli gibi istediğiniz kadar video izleme şansına sahip oluyorsunuz. Eğer ortak kota kullanıyorsanız, TTNET Ortak Kota paketleri ile evdeki internetiniz dışarıya sizinle beraber geliyor. Paketinizin istediğiniz kadarını ADSL'den istediğiniz kadarını 3G'den kullanın, paket fiyatı değişmiyor. TTNET Ortak Kota paketlerinden ihtiyacınıza uygun olanı seçin, tek pakette, tek kotada, tek faturada hem ADSL hem 3G kullanılabiliyor.