X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ayaklarınız yaza hazır mı?
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ayaklarınız yaza hazır mı?

  • Giriş Tarihi: 1.6.2013

Bütün kış boyunca ayakkabılar ve çoraplar içinde gizlenen ayaklar, yazın gelmesiyle gün yüzüne çıktı. Peki tüm vücudun ağırlığını taşıyan ayaklarımızın hem sağlığı hem de güzel görünmeleri için ne yapabiliriz?

Yorgun ayaklar nasıl canlandırılır?
Yorgun ayakların dinlendirilmesi için en kolay yöntem serinletici-naneli bir ayak jeliyle ayaklarınızı ovmak veya bir ayak masaj aleti edinmektir. Masaj aleti sayesinde dolaşım düzeleceğinden genel bir rahatlama da hissedersiniz. Diğer ve daha basit bir alternatif ise ayak ve bacaklarınıza masaj yapmak. Bitki özlü içerikli bir losyon ile yapılacak masaj yorgun ayak ve bacakların kaybettiği gücü geri kazanmasına ve yeni bir yaşam enerjisine kavuşmasına yardımcı olur.
Güçlü ve sağlıklı tırnakların sırrı nedir?
Tırnaklar, bakımlı bir ayağın en önemli parçasıdır. Tırnaklarınızın çabuk kırılmasından ve matlığından şikayet ediyorsanız, tırnak ve cilt için koruyucu yağ kullanabilirsiniz. Tırnak yağı nazik ve kırılgan tırnakları yumuşatır. Tırnağın elastikiyetini ve ipeksi pırıltısını geri kazanmasına yardımcı olur. Düzenli olarak günde bir veya iki kez, hafif bir kalıntı hissedilene kadar birkaç dakika masaj yapmanız yeterli.
Evde pedikür yapmanın püf noktaları neler?
Evde ayak bakımı yapmak için öncelikle düzgün aletlere ihtiyaç var.
Ayak cildini törpülemek için iki farklı kalınlığı olan bir ayak törpüsü, tırnak etlerini geriye itmek için kullanılacak bir spatula, tırnakları kesmek için kullanılacak iyi kesen tırnak makası ve tırnakları törpülemek için tırnak törpüsü başlıca ihtiyaç duyulacak aletler.
Evde ayak bakımı yaparken aşırıya kaçılmamalı, nazik ve yuvarlak hareketlerle cilt kalınlıkları törpülenmelidir.
Cilt törpüleme işlemi sırasında fazla bastırmak koruyucu cilt tabakasına zarar verilmesine sebep olabilir.
Eğer evde kendi bakımınızla başa çıkamadığımız cilt kalınlıkları problemleri varsa ayak bakım uzmanına başvurarak evde ayak bakımı yapmanın püf noktalarını öğrenebilirsiniz.
Tırnak kesimi yapılırken tırnakları düz kesmeye özen göstermeli, tırnağın doğal yapısı dışında bir şekil vermeye çalışılmamalıdır.
Kalınlaşmış tırnaklarınızı kesmekte zorlanıyorsanız haftada bir iki kere tırnak yumuşatıcısı ile tırnaklarınıza masaj yapabilirsiniz.
Tırnak etlerini de yumuşatıp esnekleştiren bu yağ ile tırnak etlerinizi kesmek zorunda kalmadan sağlıklı tırnaklara sahip olabilirsiniz.

ÖDEMİN İLACI SOĞUK SU!
Yaz aylarında sıcaklar nedeniyle oluşan ayak şişmelerini önlemek için ne yapılabilir?
Ayaklarda sıcaklar nedeniyle oluşabilecek ödemler için öncelikle bu şişliklerin nedeni araştırılmalıdır. Bir uzman hekim önerisi ile birlikte gerekli tanı ve işlemlerin yapılması şarttır. Eğer gerçekten başka bir nedene bağlı değilse ve sorun sıcaklıksa ödemin geçirilmesi için ayakların kalp seviyesinden yukarıya kaldırılması gerekmektedir. Bununla birlikte soğuk uygulama yapılması da ödemin azalmasına yardımcı olur.

MANTAR KOKU YAPAR
Yazın oluşacak ayak kokusu nasıl önlenebilir?
Yazın sıcakların artması ile ayakta oluşan mantarlar kolaylıkla çoğalır ve bu da ayakta kokuya neden olur. Kişi ayakları kokmaya başladığında bir hekime başvurarak bununla ilgili yardım istemelidir. Ayaklarınızı ıslak tutmamak, ince pamuklu çorap kullanmak, çoraplarınızı her gün değiştirmek ve aynı ayakkabıyı her gün giymemek alınabilecek önlemler arasındadır. Deri ayakkabı kullanımı, ayakkabı içinin iyi hava almasını sağlayarak terlemeyi azaltır. Ayrıca spor ayakkabıyı sadece spor yapılacak zamanla sınırlamak, terleme ve koku problemlerini önlemekte büyük ölçüde yardımcı olur. Ayakları dinlendirdikten sonra koku giderici ayak kremleriyle masaj yapmak ve çorapların içine ayak pudrası dökmek terlemeyi minimuma indirerek koku problemlerinin oluşmasını önler.

Ayak sağlığı için öneriler
Kişisel hijyenin en önemlisi olan ayak bakımı, aslında uygulaması hiç göründüğü kadar zor değil. Evde rahatlıkla uygulayabileceğiniz basit teknikler sayesinde, ayaklarınız uzman ellerden çıkmış gibi rahat ve kusursuz görünümlü olabilir.
Ayaklarınızı akşamları 10-15 dakika ılık suda dinlendirin. Ilık sabunlu su ile yıkayın. Bu işlemi yaptıktan sonra soğuk su ile durulayıp, havlu ile parmak araları dahil ayağınızın her yerini iyice kurulayın. Daha sonra nemlendirici krem sürebilirsiniz.
Ayak tırnaklarınızı düz değil, yuvarlak kesmeye çalışın. Tırnaklarınızın yanında bulunan etleri ise kesinlikle kesmeyin. Bu uygulama tırnaklarınızın daha çok uzamasına neden olur.
Ayaklarınıza ponza taşı ile masaj yapın. Ponza taşı, masaj yaparak uygulandığında nasır görünümünü yok eder, ayaklarınızı temizlemede de size yardımcı olur. Ölü derilerin vücudunuzdan atılmasını ve cildinizin rahat nefes almasını sağlar. Bu uygulamalardan sonra ayağınızın bir süre sıcak suda kalması derinizin yumuşak kalmasını sağlar.
Ayak bileğinizden başlayarak dize doğru masajlar yapın. Bu masaj kan dolaşımınızı düzenler ve ayaklarda oluşan şişmeleri, ağrıları yok eder. Ayaklarınızı akşam 5 dakika havaya dikin.
Yatmadan önce ayaklarınıza süreceğiniz nemlendiricilere dikkat etmelisiniz. Parmak aralarına kaçırmamaya özen gösterin çünkü nemli kalan bu bölgelerde mantar oluşumuna neden olmaktadır.
Yatmadan önce, ayaklarınıza yoğun bir krem sürün ve üzerine pamuklu bir çorap giyin. Uyandığınızda ayaklarınızın bir pamuk gibi yumuşacık olduğunu göreceksiniz.
Her gün aynı ayakkabıyı giymeyin, mutlaka bir gün ara verin.
Ayakkabılarınızın hava almasına imkan tanıyın.
Koruyucu ayak malzemeleri kullanın.
Ayaklarınıza mutlaka tam uyan ayakkabı giyin.

RAHATSIZLIKLAR VE KORUNMA YOLLARI
Ayak rahatsızlıkları ayağın güzelliğini kaybetmesinde çok önemli rol oynar. İstatistiklere göre kadınların erkeklere oranla bu rahatsızlıkları yaşama olasılığı çok daha fazla. Kadınlar göze hoş görünmek ister ve moda çoğu zaman rahat değildir. Ayak sağlığının önemi de ne yazık ki genellikle ayak rahatsızlıkları başlayınca anlaşılır.
Nasır: Nasırlar ayakkabı vurmalarından, cildin yağ ve nem dengesinin bozulması sonucu ortaya çıkan kuruluklardan oluşabilir. Öncelikle sonradan genişler diye ayakkabı satın almayın. Ayakkabı genişler ama kalıcı nasırlar bırakabilir. Banyodan sonra ayaklarımızı iyice kurulayıp derin nemlendirici etkili, cildin lipid ve su eksiğini tamamlayan bir losyon ya da krem ile masaj yapmak faydalıdır. Bu kremler cildimizin elastikiyetin artırarak sürtünmeler karşı cildin daha dayanıklı olmasını sağlayacak ve sağlıktan gelen güzellikle ışıl ışıl parlatacaktır. Klasik pedikür ile ayaklarınızı suda beklettikten sonra kalınlık temizleme işleminden vazgeçin. Bu işlem nasırlarınızı azaltacağına artırır. Ayak derisi için özel olarak üretilmiş ayak kremlerini kullanın. Düzenli kullanımı aşırı ve nahoş deri kalınlaşmalarına karşı koruyucudur.

Atlet ayağı
Atlet ayağı, hemen herkesin karşılaşabileceği bir problemdir. Sürekli spor yapanlar, ergenlik dönemindeki gençler, 50'li yaşların üzerindeki kişiler ve diyabetliler özellikle risk altında olan kişilerdir. Ayak derisi için özel olarak üretilmiş ayak kremleri aynı zamanda atlet ayağından kaynaklanan enfeksiyon problemlerine karşı da koruyucudur.

Topuk ağrısı
Topuklarda oluşan ağrılar kullanılan yanlış formlu ayakkabılara, taban düşüklüğü gibi basış bozukluklarına bazen de aşırı yorgunluğa bağlı olabilir. Yoğun tempolu geçen bir günün sonunda ayaklarınızı pedikür yapar gibi suda dinlendirmek, kan dolaşımınızı artıracak, ayaklarınızın yorgunluk kaynaklı ağrı, yanma ve acı şikayetlerini ortadan kaldırır.