X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Çocukları doğru besliyor muyuz?
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Çocukları doğru besliyor muyuz?

  • Giriş Tarihi: 7.9.2013

Okullar açılırken, çocukların beslenmesi ailelerin en önemli sorunlarından. Kahvaltının atlanması, okul yemeklerinin aşırı karbonhidrat içermesi ve hareketsizlik problemlere neden oluyor

Çocukluk çağında görülen obezite oranı endişe verici boyutta. Bu durumun birçok sebebi var. Ancak en önemli sebeplerden biri çocukların sağlıksız gıda tüketiminin artması. Çocuk ve ergenlerin günlük kalorilerinin yüzde 16'sının şeker ve türevlerinden olması, obezite riskini artırıyor. Ebeveynlerin çocuk beslenmesinde uygulayacağı doğru stratejiler, sağlıklı büyüme ve vücut ağırlığının kontrolünde önemli. Sabırla ve teşvik edici bir tavırla çocuğunuzun sağlıklı beslenmesini sağlamak, onu ileride obezite, diyabet, kanser gibi ölümcül hastalıklardan koruyacaktır. Bu dönemde kazanılan alışkanlıkları yetişkin dönemde de uygulayacak ve sağlıklı bir hayat sürebilecek. Çocuklar için anne-babalar önemli rol modeller. Unutmayın, ağaç yaşken eğilir:
Sağlıklı beslenerek ve spor yaparak olumlu bir rol model olun.
Öğünlerinizi düzenleyin. Bu, çocuklarda güvenli ortam hissi oluşturmaktadır.
Televizyon ve bilgisayar başında geçirdiğiniz zamanı sınırlayın.
Tüm ailenin birlikte yapacağı fiziksel aktiviteler bulun.
Aç kaldığınız diyetler yapmayın. Ebeveynin uyguladığı sağlıksız diyetler, çocuklarda doğru beslenme alışkanlığı kazanımını zorlaştırmaktadır.
Kahvaltıyı atlamayın. Araştırmalarda, kahvaltı yapan çocuklarda dikkat dağınıklığının daha az görüldüğü gözlenmiştir. Kahvaltı yapan çocuklarda kas koordinasyonu daha iyidir ve sınav başarıları daha yüksektir. Telaşlı sabah saatlerinde pratik yemekler çocuğunuzun kahvaltı yapmasını kolaylaştırır.
Hayatına hareket katın. Düzenli fiziksel aktivite, kas ve kemikleri güçlendirir; bu da sağlıklı vücut ağırlığının sağlanmasında çok önemlidir. Yerinde durmayan çocuk daha sağlıklı. Çünkü hareket, çocukların sosyal becerilerini geliştirmekte ve öğrenmelerini kolaylaştırmaktadır. Bu nedenle her gün çocuğunuzla birlikte yapacağınız fiziksel aktiviteler bulun. Hafta sonları birlikte bisiklete binebilir, akşam yemek sonrasında yürüyüşe çıkabilir ya da birlikte odasını düzenleyebilirsiniz.
Sofraya birlikte oturun. Düzenli sofra alışkanlığı çocuğunuzu ileride fast food bağımlılığından kurtarabilir.

Sağlıklı kahvaltı programı
Sucuklu tost yerine fırında sebzeli tost: Mevsim sebzeleri ilave edilen tost, çocuğun sebze tüketimini kolaylaştırır ve iyi bir enerji kaynağıdır. Fırında sıkıştırılmadan pişirilmesi kişinin yeme süresini biraz uzatabilir. Böylece daha kolay tokluk sağlanabilir.
Hazır meyve suları yerine meyveli sütler: Birkaç çeşit meyveyi mikserde sütle karıştırın. Tarçın ve ceviz ilave edebilirsiniz.
Çikolatalı kahvaltılı gevrek yerine yoğurt, yulaf, kuru meyve ve ceviz: Geceden yoğurdun içine küçük doğranmış kuru meyve, ceviz, yulafı ilave ederek karıştırın. Sabaha kadar bekleyen bu karışım oldukça lezzetli.
Hazır kekler yerine ev yapımı sebzeli kekler: İçine peynir, kabak, havuç, maydanoz ilave ederek yapacağınız tuzlu kekler iyi bir kahvaltı alternatifi.
Kakaolu fındık ezmesi yerine ev yapımı şekersiz marmelat: Tahıllı ekmek üzerine şekersiz ev yapımı marmelat sürülebilir. Kan şekerini dengelemek için yanında süt içilmeli ya da peynir tüketilmeli.
Yumurtalı sebzeli omlet: Rendelenmiş sebzelerle yapılan omletler çocukların farkına varmadan sebze tüketmesine yardımcı olur.

Beslenme çantası nasıl hazırlanır?
Okul yemekleri genelde aşırı miktarda karbonhidrat içeriyor, kantinlerde satılan yemekler ise sağlıksız. Bu nedenle çocuğunuza mutlaka beslenme çantası hazırlayın. Okulda kolay yenecek, kolay bozulmayacak, dökülmeyecek ana yemek veya atıştırmalıklar sağlıklı beslenme için çok önemli. Özellikle öğle öğünü için çocuğunuzun hoşuna giden pratik menüler geliştirin. Çantanın içinde hem sağlıklı hem de çocuğunuzun sevdiği besinler olmalı. Beslenme çantasının olmazsa olmazları su, meyve, kuru meyve, kuruyemiş (badem, ceviz, fındık vs.) süt veya ayran. Öğle yemeği için sebzeli ve dövülmüş ceviz ile hazırlanacak peynirli, ton balıklı, hindili sandviçler, sebzeli peynirli ya da pekmez ve kuru meyve ile yapılan kekler, çocuğunuzun öğle yemeğinde doymasına yardımcı olacaktır. 'Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur'u unutmadığımız bir eğitim yılı olması dileğiyle...