X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İstanbul'u Foursquare'le gezdi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

İstanbul'u Foursquare'le gezdi

  • Giriş Tarihi: 31.5.2014

Foursquare'in kurucusu Dennis Crowley geçen sene İstanbul'u ziyaret etti. Crowley'e göre İstanbul'da uygulamayı kullanmak büyülü bir deneyimdi

İnternette konum tabanlı servislerin sayısı hızlı internetle birlikte arttı. Ancak bu servislerin yıldızı Foursquare. Uygulamanın yaratıcıları bugünlerde insanları takip etmek ve buluşmak odağında geliştirilen sosyal mobil uygulaması Swarm'u hayata geçirmenin heyecanını yaşıyor. Dünyanın en çok kullanılan konum tabanlı servisi Foursquare'in kurucusu Dennis Crowley'in yeni girişim öncesinde SABAH'ın sorularını yanıtlayacağını öğrenince biz de fırsatı kaçırmadık. Geçen yaz İstanbul'da birkaç gün geçiren Crowley seyahatlerinde elbette Foursquare kullanıyor. İstanbul'da uygulamanın aktif olarak kullanıldığını gördüğünü söyleyen Crowley İstanbul'da yaşadıklarını şöyle anlattı: "Tabii ki ne zaman seyahat etsem Foursquare'i kullanıyorum ama İstanbul'da uygulamayı kullanmak biraz büyülü hissettirdi. Restoranda etrafa baktığımızda gördüğümüz insan sayısı kadar check-in yapıldığını gördük. İnsanlar şehirde görülebilecek yerlerle ilgili pek çok öneri bırakmıştı. Bu önerileri takip ederek rehberlerde bulamayacağımız birçok yeri gördük. Foursquare'le hedefimiz her zaman şehirlerin daha kolay keşfedilmesini sağlamak. İstanbul'un çevresinde gezinmek bizi, Foursquare'in en iyi versiyonunu kullanıyormuş gibi hissettirdi.

"GÜZEL YERLERİN ANAHTARI "
Sosyal ağların her kültürde farklı şekilde kullanıldığını ancak kullanıcı davranışlarını ülkeler özelinde genellemenin çok mümkün olmayacağını söyleyen Crowley, "Türkiye, en hızlı büyüyen ve en heyecanlı kullanıcı topluluklarımızdan biri. Ayrıca Amerika dışında kalan ülkeler arasında en yüksek kullanım oranına sahip. Kullanıcılarımız iki amaç için uygulamayı kullanıyor; biri güzel yerler bulmak, diğeriyse arkadaşlarını takip etmek. Birçok insan her iki amaç için de kullansa da uygulamayı açtıklarında genelde bu davranışların birinden birini yaptıklarını fark ettik. Ülke özelinde davranışları genellemek zor. Türkiye'deki kullanıcılarımız çok aktif. Sosyalleşmeye yönelik özelliklerimiz olan check-in yapma ve arkadaşlarını takip etme sık kullanılıyor. Türkiyeli kullanıcılar özellikle kafe, restoran ve eğlence mekanları gibi yerleri araştırmak için kullanıyor" dedi.

FAYDALI ÖNERİLER
Önerilerin uygulamaları canlı tutan en önemli detay olduğunu vurgulayan Crowley, önerilerle ilgili söyle konuştu: "İstanbul gibi daha önce hiç gitmediğim bir yere gittiğimde turistik mekanların hepsini görmek istiyorum. Dünyada gidilecek yerlerle ilgili öneride bulunan çok sayıda büyük yayıncı ve marka var. Türkiye için Türk Hava Yolları ve The Telegraph gibi markalardan öneriler bulmuştuk. Bunun yanı sıra arkadaşlarımızdan, süper kullanıcı rozetine sahip olanlardan ve İstanbul'daki farklı insanlardan harika öneriler aldık."

PROBLEM ÇÖZMEK İŞE YARADI
"Foursquare'i yaratırken odak noktamız; insanlara arkadaşlarını takip etmek ve yakınlarındaki en iyi yerleri bulmak konusunda yardımcı olmaktı. Misyonumuz; insanların yaşamlarında var olan problemleri çözmek olduğu için kullanıcılarımız da ürünlerin tasarımında bize yol gösteren bir güç oldu. Kullanıcılarımızla doğrudan iletişim kurmak şirket olarak önceliğimiz. Tüm geri bildirimlerin ürün gelişim döngüsüne dahil edilmesi için yakın zamanda destek ekibimizi ürün deneyim ekibimize kattık. Buna ek olarak ülkeler özelinde topluluk yöneticileri de ekledik."

MISIR ÇARŞI'SINDA GEZDİK, OCAKBAŞINA GİTTİK
Bir grup Foursquare kullanıcısı bize Zübeyir Ocakbaşı'nı önerdi ve İstanbul'da yediğimiz en iyi yemeklerden birini yedik. Suriye Pasajı'ndaki Mustafa Amca Jean's 2 adlı mekanı yine Foursquare'den bulduk. Burada bir saat dinlendik ve çay keyfi yaptık. Sonrasında Galatasaray atkısı alıp Mısır Çarşısı'nı dolaştık. Mısır Çarşısı'na giderken Foursquare Develi Baklava'yı öneri olarak bana gönderdi. Burası da muhteşemdi.

SWARM İLETİŞİM KURMAYI SEVENLER İÇİN

Crowley bireysel iletişimi artıran Swarm'un sırrının basitlik olacağını söylüyor. Yürüttükleri uzun soluklu çalışma sonrasında bu yeni uygulamayı geliştirdiklerini söyleyen Crowley şunları anlattı: "İnsanların Foursquare'i nasıl kullandıklarını inceledik ve şunu fark ettik: aslında insanlar uygulamayı açtıkları zaman ya yakınlarında bulunan güzel mekanları arıyor ya da arkadaşlarının nerede olduğuna bakıyor. Ancak ikisinin de tek seferde yapıldığı nadir. Kullanıcılarımıza daha sade bir Foursquare sunmak için uygulamayı; biri sosyal diğeri keşif olmak üzere iki ayrı deneyime ayırmaya karar verdik. Swarm özellikle arkadaşlarıyla etkileşime geçmek isteyenler için. Daima arkadaşlarımıza "Neredesin?" ya da "Ne yapacaksın?" diye soruyoruz. Biz de bu sorulara yanıt vermeye yardımcı olmak için Swarm'u yarattık. Uygulama, Foursquare'in önceki versiyonlarından çok daha hızlı ve eğlenceli. Fark ettik ki; check-in yapmak, ne yapmak üzere olduğunuzu arkadaşlarınızla paylaşmanın en iyi yolu sayılmaz. Bu yüzden insanların yakınlarındakilerle tanışmalarına yardımcı olmak için komşu paylaşımını ve oldukça kolay bir planlama aracını ekledik. Geniş kullanıcı kitlemizi yansıtmak ve oyunların daha çok arkadaşlarımızla bağlantılı olmasını sağlamak için uygulamayı yeniledik."