X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ferahlarken hafifleten yaz içecekleri
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ferahlarken hafifleten yaz içecekleri

  • Giriş Tarihi: 9.8.2014

Ayran, soğuk çaylar, limonata, komposto ve dahası. Sağlıklı ve düşük kalorili içecekler bunaltıcı havalarda imdadımıza yetişiyor. Üstelik yapması da çok kolay

Diyetisyen Canan Aksoy, sıcak yaz günlerde serinlemek isteyenler için düşük kalorili yaz içeceklerini anlattı:

DÜŞÜK TANSİYONA AYRAN
Yazın hava sıcaklığının artmasıyla beraber vücutta terleme artar ve elektrolit kaybı başlar. Bu da tansiyonun düşmesine neden olur. Elektrolit dengesini tamamlamak için sağlıklı bir içecek olan ayranı içindeki elektrolit miktarını artırarak hazırlamak mümkün. 3 çorba kaşığı yoğurt, 1.5 çay bardağı su, 1 şişe maden suyunu güzelce çırpın, bir çimdik tuz ilave edin. İsterseniz içine taze- kuru nane ilave edebilirsiniz. Bu şekilde hazırlanan bir bardak ayran yaklaşık 55- 60 kaloridir.

ÇAY SOĞUK DA İÇİLİR
Bitki çayları sıcak içilecek diye bir şart yok. Birkaç yaprak ıhlamur, elma kabuğu, kabuk tarçın, karabiber ve kakuleyi bir taşım kaynatıp daha sonra buz ilavesiyle içebilirsiniz. Kalorisi olmayan bu çay hem farklı bir tat arayışınıza hem de vücudun sıvı ihtiyacını karşılamanıza yardımcı olacaktır.

AZ ŞEKERLİ LİMONATA ÜÇ
limonun kabuklarını rendeleyin ve suyunu çıkarın. Limon suyuna beş çorba kaşığı şeker koyup bir taşım kaynatın. Süzdükten sonra dört bardak su ilave edin. Bol buz ve taze nane yapraklarıyla servis edilebilir. Şeker yerine tatlandırıcı da kullanabilirsiniz. Tatlandırıcıyla yapılmış limonatanın enerjisi yok denecek kadar azdır, şekerle yapılmış limonata ise yaklaşık 40 kaloridir.

DOYMAK İÇİN SOĞUK ÇORBA
Bir bardak ayranın içine iki çorba kaşığı haşlanmış buğday, bir çorba kaşığı haşlanmış nohut veya barbunya koyun, kuru nane- kekik ilavesiyle için. Öğünlerde daha kolay doymanızı sağlayacağı gibi enerjisi 100 kalori civarındadır.

KALSİYUM İÇİN MEYVELİ SÜT
Bir muz veya beş-altı çileği blender'dan geçirin, üzerine bir bardak süt ilave edip karıştırın. Bir bardak muzlu süt 210 kalori civarındayken, çilekli süt 150 kaloridir. Kalsiyum ihtiyacınız için iyi bir alternatif olan bu içecek, sağlıklı bir ara öğün olarak kullanılabilir.

BUZ VE NANE EŞLİĞİNDE MOJİTO
Bir lime'ı (yeşil renkli minik limonlar) sıkın, birkaç tane nane yaprağını bir çorba kaşığı şekerle ezin, üzerine bir şişe maden suyu ve bir bardak limonata ilave edin. 25 cc rom, 25 cc tekila koyup bol buz ve nane servis edin. Kokteyl için limonatayı kendiniz hazırlayabileceğiniz gibi piyasadaki light limonatalardan da kullanabilirsiniz.

MEYVE YERİNE KOMPOSTO
Taze meyvelerden yapılan komposto çocukluğu hatırlatan bir yaz içeceğidir. Çilek mevsimi olduğu için düşük kalorili bir çilek kompostosu yapabilirsiniz. Altı bardak suyun içine iki su bardağı splenda koyup bir taşım kaynatın. Yıkadığınız çilekleri bu karışımın içine koyup bir taşım daha kaynatın. Bir kase kompostoyu bir porsiyon meyve yerine tüketebilirsiniz.