X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Osmanlı baharat tonları 2016'da dolabımızda
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Osmanlı baharat tonları 2016'da dolabımızda

  • Giriş Tarihi: 29.11.2014
Osmanlı baharat tonları 2016'da dolabımızda
Osmanlı baharat tonları 2016'da dolabımızda

İstanbul geçtiğimiz günlerde Dünya Renk ve Konsept Birliği'nin kongresine ev sahipliği yaptı. Birliğin Türk delegelerinden Özlem Süer, "2016-2017'de dünyayı Osmanlı baharat tonları fethedecek" dedi

Romantik çizgisiyle insanı hayal alemlerine taşıyan Özlem Süer, dünyanın renklerini belirleyen Intercolor'ın (International Committe of Colour and Concept) 1998 yılından beri Türk Delegesi… Geçtiğimiz hafta İstanbul'da toplanan komisyonun etkili elemanlarından biri olan Süer ile renkleri konuştuk:
- Ümit Ünal ile dünyanın renklerine karar veren Intercolor Uluslararası Renk Komisyonu'nda yer alıyorsunuz. Nedir Intercolor?
- Intercolor'ın (Dünya Renk ve Konsept Birliği) yaklaşık 15 ülkenin katılımıyla gerçekleşen kongresinde, iki yıl sonrasının renk ve konseptleri belirlenir. Sonrasında da elde ettiğimiz bilgiler, Türkiye'nin de aralarında bulunduğu ilgili ülkelere iletilir. Bilgiler ilgili sektörlere ve üniversitelere akademik seminer ve workshop çalışmalarıyla aktarılır. Yurtdışındaki söz konusu trend ofisleriyle bağlantılar sene içinde sürekli devam etmektedir.
- Komisyon olarak renklere nasıl karar veriyorsunuz?
- İlk gün her ülke kendi sunumunu yapıyor. Ortak fikirler ve çok yeni yaklaşımlarla, yeni eğilimlere referans oluşturulacak tanımlar bulmayı hedefliyoruz.
- Komisyon olarak sizin karar verdiğiniz renkler dünyaya nasıl yayılıyor peki?
- Şöyle ki. 18 ülkeden üyesi olan bireylerin her biri aslında dünyaca ünlü markalara danışmanlık veren trendsetterlar. Bu demek değil ki bunlar sadece moda-teksil markaları. Bu bir kozmetik markası da olabiliyor, bir otomotiv markası da. İçinde tüm disiplinleri barındırdığı için dünyanın her yerinde farklı şekillerde belirlediğimiz renkler insanların yaşam eğilimlerine bir şekilde yön vermiş oluyor.
- Bu toplantınızda iki yıl sonraki renklere karar veridiniz. Yani şu an 2016-2017'nin popüler renklerini biliyorsunuz. Ne renkler popüler olacak iki yıl sonra?
- Sessizliğin felsefesi Synchronize, Re-nature, Artitude; 2016-17 yıllarının konseptleri. Performans ve sanat ağırlıklı derin bir dönem bizi bekliyor. Siyah ve derin koyuluklar. Dönüşüm ve mutant, tekno ve modern-klasizm önümüzdeki iki yılda karşımıza çıkacak olan kavramlar olacak. Çok farklı seçeneklerle derin renklerin olduğu insana ait tüm yeni tanımlamalar hayatımıza giriyor. Kişisel deneyimlerin en öncelikli olduğu sezon olarak düşünürsek, 2016-17'de özellikle sonbahar kış döneminde Siyah, parlak siyahlar yeni dönemin renkleri, mutant malzemeler ve mataryeller ise trendlerin başında gelecek.
- Başka hangi renkler popüler olacak?
- Ayrıca karbon rengi, petrol mavisi, klorofil yeşili, sülfürik sarı gözde olacak. Kış meyvelerinin tüm renkleri, Osmanlı baharat tonları, cennet hurması oranjı, nar kırmızısı popüler olacak. Griler yine çok gözde olacak ama granit grisi ve krom mesela.
- Renkler insan psikolojisi üzerinde de çok etkili… Önümüzdeki yıllarda kullanacağımız renklerle, dünya nasıl bir psikoloji içinde olacak?
- Renk terapisi ürün tasarımlarında önemli bir kavram oldu. Renk görsel bir iletişim dili… Evinizdeki renkler, giyimdeki renk tercihleriniz sizin kimliğinizi, duruşunuzu gösterir. Size şöyle bir örnek vereyim. Doğayı yeniden kucaklamaya çalıştığımız bir dönemdeyiz. Böyle bir psikoloji içindeyken yeşilin ve mavinin en saf halleri bizi kuşatıyor. İçimizdeki doğaya olan özlem bizi doğal beslenmeye, bahçe kültürüne, suyun derinliklerine ve doğanın en yalın haliyle buluşmaya çağırıyor… Yani psikolojik istiyaçlarımız renkleri, renkler psikolojimizi etkiliyor.
- Renklerin modada yaygınlaşması biraz daha kolay oluyor sanırım. Kumaşlar ona göre renkleniyor ardından da bizim dolaplarımızdaki ağırlıklı renkler değişiyor. Ancak inşaat sektöründe ya da diğer sektörlerde aynı hızla yaygınlaşmıyor olsa gerek renkler...
- Süreç, renk kullanımlarını alt sektörlere hızla yayıyor… Renk bir ürünün satışını belirlerken yüzde 70 etki yaratıyor. Sonuç olarak her sektör yeni dinamikleri kendi kategorisine katmak istiyor. Renk ise farklılaşmak ve ayrışmak için rekabette öncelikli bir yer alıyor… İnşaat sektörü renkle çok yakından ilgili, yeni etkiler yaratmak için harika bir yol renkle ayrışmak…
- Tüm renklere yön veren dünyadaki 32 kişiden birisiniz… Siz en çok hangi renkleri seviyorsunuz?
- Her rengin kendi başına güzel olduğunu düşünüyorum. Ama çalışmalarımdan da takip etmişsinizdir, eminim puslu tonları, pudra pembeleri, vizonlar ve her zaman siyah ve ekruyu tercih ediyorum. Onları tercih ettiğime göre de en çok onları sevdiğimi söyleyebiliriz bence.
- Trend olacak renkleri siz de tasarımlarınızda kullanıyor musunuz, yoksa bir tasarımcı olarak sevdiğiniz renklerden vazgeçmek zor mu?
- Kendi renk anlayışımın dışına çıkmayı da seviyorum aslına bakarsanız. Sezonsal renk etkileriyle kesinlikle etkileşim içinde oluyorum. Projelerin içeriği, koleksiyonun akışı bu tercihleri yönlendiriyor…