X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bana bir masal anlat baba!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bana bir masal anlat baba!

  • Giriş Tarihi: 10.1.2015
Bana bir masal anlat baba!
Bana bir masal anlat baba!

Yeşilçam anlatısı ile Leyla ile Mecnun'un 'samimi absürtlüğünü' harmanlayan Bana Masal Anlatma, kaba komedinin içinde debelenen filmlerin yanında 'namuslu bir mahalle komedisi' olarak karşımızda duruyor

BANA MASAL ANLATMA ***

Hatırlarsınız Süper Baba dizisi Yeni Türkü'nün Bana Bir Masal Anlat Baba şarkısıyla başlardı. Bana Masal Anlatma tam da böyle bir sahne ile başlıyor ve sonrasında masal-gerçek arasında bir hikaye koyuyor önümüze. 1985 doğumlu filmin yönetmen ve senaristi Burak Aksak, bu şarkıdan ne kadar ilham aldı bilinmez ama sırtını Yeşilçam'ın o masalsı anlatısına dayadığı kesin. Özellikle de Ertem Eğilmez filmlerine. Çünkü Eğilmez'in filmlerden aşina olduğumuz bir mahallede ve o filmlerden hatırladığımız karakterler ile olay örgüsü içinde geçiyor hikaye. Masal dünyasından çıka gelen ve kahramanını arayan Ayperi (Hande Doğandemir) ile onun kahramanı olmaya çalışan Rıza'nın (Fatih Artman) Suriçi'nde geçen aşk hikayesini izliyoruz filmde. Lakin Aksak sadece Yeşilçam nostaljisi yapmanın peşinde değil, bu anlatıyı günümüz bakış açısıyla harmanlıyor. Bunu yaparken senaristliğini yaptığı Leyla ile Mecnun dizisinin iyi bir referans noktası olduğunu söyleyelim. Dolayısıyla Bana Masal Anlatma Yeşilçam'ın masal anlatısı ile Leyla ile Mecnun'un 'samimi absürtlüğünün' harmanlanmış hali. Hal böyle olunca hem dünü hem bugünü yakalayan bir yanı var filmin. Tadında güncel göndermeleri, İstanbul'daki eskiyi yıkıp gıcırını yapma üzerine kurulu kentsel dönüşüm eleştirisi, mahallelerdeki kadınlık, erkeklik ve esnaflık hallerine yönelik tespitleri filmin altı çizilesi yanları. Diğer yandan film, Fatih Artman'ın, Behzat Ç.'deki Harun karakterinin potansiyel komik halini iyi değerlendirirken, büyüyemeyen erkekler dünyasının da farklı bir portresini çiziyor. Burak Aksak, yönetmenlik konusunda temiz iş çıkarıyor. Diğer birçok komedi filminin sıkıntısı olan sinematografi üzerine yeterince durmama handikabına düşmüyor. Lakin burada görüntü yönetmeni Türksoy Gölebeyi'nin dizi estetiğine yüz vermeyen performansının önemli olduğunu vurgulamak gerek. Fatih Artman tipiyle, hal ve hareketleriyle uzaktan Kemal Sunal'ın Şaban'ını anımsatan bir performans sergiliyor. Özellikle annesi rolündeki Devrim Yakut ile karşılıklı sahneleri çok iyi. Ama filmin asıl sürükleyicisi Erdal Bakkal'ın farklı bir versiyonunu önümüze koyan Cengiz Bozkurt ile Erdal Tosun performansı. Ercan Yazgan ile Ani İpekkaya'nın da kendi personalarına uygun şekilde değerlendirilmesi de filmin bir başka kıymetli yanı. Açıkçası son yıllarda sinemalarımızı esir alan komedi anlayışı düşünüldüğünde (tipler oluşturup kaba komedinin içinde debelendirip skeçler halinde ilerleyen filmler) Bana Masal Anlatma 'namuslu bir mahalle komedisi' olarak karşımızda duruyor. Demek ki neymiş namusuyla da komedi yapılabiliyormuş!