X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Herkes için moda
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Herkes için moda

  • Giriş Tarihi: 23.5.2015
Herkes için moda
Herkes için moda

Markaların; tasarımcı ve modaevleri ile işbirliği yapması sayesinde modanın demokratikleştiği günlerdeyiz. Bu işbirlikleriyle yakında herkes stil yıldızlarının kıyafetlerine sahip olacak

Bir yıldız gibi giyinmek ister misiniz? Artık bu rüya gerçek oluyor. Modanın en lüks hali, yeniçag tasarımcı isbirlikleri ile elinizin altında. Evet, bu haftanın en heyecan verici moda haberi H&M'den geldi. Fransız lüks modaevi Balmain, H&M'in yeni marka isbirligi yapacagı marka olarak açıklandıgında sosyal medyada nefesler çoktan tutulmustu. Balmain deyince akla bugün, 1945 yılında kurulan ve Fransa'nın couture konusunda uzman kabul edilen bir modaevi gelmiyor sadece. Son yıllarda kreatif direktörlük koltugunu devralan genç tasarımcı Olivier Rousteing ve onun popüler kültüre olan büyük askı sayesinde, Balmain reklam kampanyalarında tasarımcının yakın dostları Kim Kardashian ve Kanye West'i agırlıyor ne de olsa. Zaten H&M için bir koleksiyon hazırlaması teklif edildiginde, Rousteing bu isbirligi sayesinde lüks tasarımlarına herkesin ulasabilecegi fikrine çok heyecanlandıgını itiraf ediyor. Bu yüzden olsa gerek, isbirliginin lansmanını da yabancısı olmadıgı eglence ve müzik sektörünün en özel etkinliginde yapıyor. Billboard Müzik Ödülleri gecesinde kırmızı halıda bir yanında Kardashian ailesinin model üyesi Kendall Jenner, diger yanında sektörün basarılı top modeli Jourdan Dunn ile beliriyor. H&M için hazırladıgı koleksiyondan ilk parçaları model dostlarıyla birlikte ilk kez görücüye çıkarıyor böylece. Ve tanık oldugumuz üzere, 5 Kasım'da tüm dünyayla birlikte Türkiye'de satısa sunulacak koleksiyon, hem lüks hem de sokak stiline yön veren bir gösterise sahip. Aslında 10 yıldır büyük bir basarıyla devam eden ve beklenmedik isbirlikleri ile genç modaseverleri yıllardır ihya eden bir projeden bahsediyoruz. 'Herkes için moda' kavramının çok yeni oldugunu kabul etmek gerek. Lüksün tanımının degistigi günlerdeyiz; artık herkes her seye sahip olamasa da, tüm bu yeni girisimler sayesinde modada degisim rüzgarları esiyor.

KALİTELİ AMA UYGUN FİYAT

2004 yılında projenin ilk ayagı sadece modanın en güçlü isimlerinden biri degil aynı zamanda Chanel ve Fendi gibi dünyanın en lüks modaevlerinin tasarımcısı olma kimligiyle tanınan Karl Lagerfeld ile gerçeklesiyor. O günleri düsündügümüzde, çok yenilikçi ve cesur bir adım söz konusu olan. Yıllar içerisinde Stella McCartney'den Roberto Cavalli'ye, Donatella Versace'den Alexander Wang'e çagdas dünyanın modaya yöne veren yıldız tasarımcıları, H&M için koleksiyon hazırlıyor. Kaliteli ama uygun fiyat politikasıyla sokak modasına yön veren H&M bunu ilk kez yapmıyor. Ama açtıkları devrim niteligindeki yeni kapı, bugün Türkiye'de yankı bulan bir alana açılıyor. Güzel haber; modanın demokratiklesmesi anlamına gelen bu isbirlikleri sayesinde herkes hayranı oldugu ve yüksek fiyatları yüzünden sahip olamadıgı tasarımcı parçalarına kolaylıkla ulasıyor, o tasarımcıların hayal gücünün ürünü olan parçalarla stillerini renklendirebiliyor. Instagram'da takipçi sayısıyla rekora kosan Olivier Rousteing (An itibariyle bu sayı 1.1 milyon), artık sadece reality sov yıldızı dostlarına özel degil, simdi sizin için de tasarlıyor.

KIRMIZI HALIDA YÜKSEK TOPUK KRİZİ
Kırmızı halının olmazsa olmazı kılık kıyafet kurallarına, Cannes'da bir yenisi daha eklendi. Erkeklerin siyah takım elbise ve siyah ayakkabı giymesi önerilirken, kadınlardan beklenen kısaca 'şık' olmaları. Ama bu şıklığın da bir tanımı var. Aklınıza Türkiye'de gerçekleşen özel davetler gelmesin; ne de olsa saygı çerçevesinde giyilmesi gereken kıyafet kurallarına dahi henüz uyulmayan o geceler örnek oluşturmuyor. Cannes Film Festivali'nde geçen salı gecesi Cate Blanchett'in başrolde olduğu Carol