Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Çocuklarda konsantrasyon için kahvaltı önemli

Giriş Tarihi: 10.10.2015
Çocuklarda konsantrasyon için kahvaltı önemli

Ders zili çaldı, "Çocuğum okulda nasıl sağlıklı beslenecek?" sorusu anne-babaların gündemine oturdu. Okulda sağlıklı beslenmenin ilk adımı evde edinilen beslenme alışkanlıklarından geçiyor. Uzmanlar "Çocuğunuz mutlaka kahvaltı etsin" diyor

Beslenme ve Diyet Uzmanı Gizem Köse, "Çocuğun nerede, ne zaman ve ne yiyeceğine karar veren anne-babadır, çocuk sadece ne kadar yiyeceğine karar verir" diyerek, doğru beslenmenin nasıl olması gerektiğini anlattı. "Çoğu özel okulun artık kantini yok, yemekhanedeki ana öğünlerle beraber ara kahvaltılar da veriliyor. Devlet okullarındaysa kantinler için yapılan son düzenlemelere göre gazlı içecekler, cips, kızartmalar, şekerlemeler ve çikolata gibi abur cubur grubuna giren besinler kaldırıldı. Sağlıklı beslenme konusundaki bilinç arttıkça çocuklar daha sağlıklı beslenebiliyor" diyen Köse, okul döneminde sağlıklı bir beslenme için evdeki beslenme tarzına bakılması gerektiğini söylüyor.

PİRİNÇ YERİNE BULGUR
Bizim tahıl tüketimine dayalı bir beslenme alışkanlığımız var. Son yapılan çalışmalarda tahıl tüketimi genel beslenmenin neredeyse yarısını oluşturuyor. Bu yüzden çocuklara özellikle tahıl grubunu çeşitlendirerek tükettirmekte fayda var. Ekmek diğerlerine göre masum bir karbonhidrattır, pişiriminde yağ eklenmez. Ancak ekmeğin çeşidine ve miktarına dikkat etmezseniz uzun dönemde ağırlık artışına sebep olur. Tahıllı ekmekler tüketilebilir, bunun dışında çocuklar için özel vitamin eklenmiş ekmekler piyasada bolca bulunuyor. Makarna grubuna baktığımızda sebzeli makarnalar, pirinç yerine ise bulgur tercih edilebilir.

BİR BARDAK MUZLU SÜT
Köse, hem faydalı hem de iştah kapatmayacak sağlıklı atıştırmalıkların çocuklara ara öğün olarak verilebileceğini belirtiyor: "Çikolata ezmesi gibi besin değeri az ve enerjisi yüksek olan yiyecekler yerine, bir yemek kaşığı tahin-pekmez ve bir dilim tam tahıllı ekmek ile bir bardak süt, besin ve enerji içeriği açısından uygun bir ara öğün olacaktır. Masum grubuna giren örnek öğünler; bir avuç kuru meyve, iki adet ceviz, bir kase meyveli yoğurt, bir bardak muzlu süt, yarım simit, bir bardak ayran gibi sıralanabilir. Çocukların besin tercihleri ailelerin yiyecek tercihleri ve beslenme alışkanlıklarıyla birlikte şekillenir. Tek yönlü beslenen ailelerde başta obezite olmak üzere birçok kronik hastalık gözlenmektedir. Yemek masasında dört besin grubundan da yiyecekler olursa besin tercihlerini şekillendirmeye yardımcı olacaktır. Süt, et, tahıl ve meyve-sebze grubu 'besin yoncası' olarak adlandırılan bir sistemde yer almaktadır. Süt grubunda süt ürünleri, et grubunda yumurta, et, tavuk, balık, tahıl grubunda ise ekmek, makarna, pilav gibi besinler yer alır. Her öğünde tabağı dörde bölerek, çocuğun her bir gruptan besin tüketmesini sağlayabilirsiniz.
ARKADAŞINA GÖNDER
Çocuklarda konsantrasyon için kahvaltı önemli
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz