X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 768 milyon dolarlık endüstri
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

768 milyon lık endüstri

  • Giriş Tarihi: 14.5.2016
768 milyon dolarlık endüstri
768 milyon dolarlık endüstri

Son birkaç yıldır resmen tırnaklarımız kıyafetlerimiz kadar göz önünde. Sürdüğümüz ojenin markası, rengi, tırnağın üzerindeki süslemeler, şekillerle kendimizi ifade eder olduk. Olay öyle bir boyutta ki kristaller, ve gümüş tozları tırnak süsleme sanatının bir parçası haline geldi. Kırmızı halı etkinliklerinde sanatçılara giydikleri kıyafetlerin tasarımcısıyla birlikte tırnaklarını yapan sanatçının ismi ve süsleme sanatının yaklaşık bedeli de sorulur oldu. Beş yıl öncesine kadar hiçbirimiz tırnaklarımızla bu boyutta ilgilenmiyorduk. Ve geçen beş yıl içinde oje, tırnak bakım ürünleri ve süsleme materyallari resmen dünyası içinde dev bir endüstri haline geldi. Yıldızlar binlerce lık tırnak süslemeleriyle konuşulur oldu. Yükselişe geçen tırnak sanatı geçtiğimiz hafta düzenlenen MET Galası ile bir kez daha gündeme geldi. Son dönem podyumların en parlak isimlerinden biri olan Gigi Hadid, galaya 2 bin dolar değerindeki manikürüyle katıldı. Bu durum da sosyal medyada günlerce konuşuldu. Tabii ki şöhretler dünyasında bugüne kadar yapılan en iddialı ve en pahalı manikür Hadid'inki değildi. Beyonce'den Jennifer Lopez'e kadar pek çok ünlü kadın iddialı tırnaklarıyla haber olmayı başardı.

OJE SATIŞLARI KATLANDI
Günlerdir konuşulan bu konuyla ilgili olarak moda endüstrisinin en önemli yayınlarından biri olan Women's Wear Daily özel bin makale yayımladı. Makalede 2012 yılında oje satışlarının yüzde 32'lik bir büyüme yaşadığını ve bir yılda 768 milyon dolar gelir elde edildiğini belirtiyor. 2012 yılından bu yana da satışlar aynı düzeyde devam ediyor. Dergi, modaevlerinin ve ünlü tasarımcıların da oje işine girerek yüksek gelir elde ettiğini söylüyor. Konu üzerine yapılan araştırmalar ünlü bir tasarımcının on binlerce dolarlık elbiselerini, ayakkabı ve çantalarını satın alamayan kadınların onların ismini taşıyan oje ve tabii ki diğer güzellik endüstrisi parçalarına ilgi gösterdiğini belirtiyor. Durum öyle bir boyuttaki modayı bir köşesinden yakalamak isteyen kadınlar resmen markalı ojelere yoğun bir ilgi gösteriyor. Ancak çoğu zaman bir stil danışmanıyla çalışan ve güzellik uzmanlarının ellerinde iddialı bir görüntüye ulaşan Hollywood yıldızları kadar hoş bir görüntüye ulaşmak zor oluyor. Uyumsuz kıyafet ve oje birliktelikleri ortaya stilden uzak görüntüler çıkmasına neden oluyor. Kadınların resmen sınıflarını ayırmak için bakımlı ve iddialı tırnaklarından yararlandığını belirten Women's Wear Daily, tırnakla sınıfların ayrılmasının eski uygarlıklara kadar gittiğinin altını çiziyor,

SOYLULARIN TIRNAK SANATI
Eski Mısır ve Çin'de soyluların halktan ayrılması için tırnak boyalarının kullanıldığına dair kayıtlardan bahseden dergi güzellik ve bakım için uğraşacak zamanı olan ayrıca buna bir bütçe ayırabilen, bakımlı tırnaklarını koruyabilen kadınların kendilerini dünyaca ünlü yıldızlarla aynı noktaya konumlandırdığına dikkat çekiyor.