Vizyona girdigi ilk hafta 350 milyon dolar hasılat elde eden Disney'in yeni filmi Güzel ve Çirkin'in rüzgarına moda dünyası da kapıldı.
Filmin vizyona girdigi tarihten itibaren birçok marka ve tasarımcı bu kült masaldan ilham alarak tasarlanmıs ürünleri piyasaya çıkardı.
Ürünler arasında 30 dolarlık Uniqlo marka tisört de 5 bin dolarlık Judith Leibher marka clutch da bulunuyor. Yani moda dünyasında bulunan en lüks modaevi de, en ulasılabilir marka da bu iddialı yapımın rüzgarına kapılmıs durumda.
Londra merkezli tasarımcı Christopher Kane'in filmden esinlerek bir koleksiyon hazırlamasıysa tabii ki moda dünyasında bomba etkisi yaptı.
Kane bir çocuk filminden esinlenmesinin nedenlerini de, "Disney'in yaptıgı her seyi çocuklugumdan beri çok seviyorum. Bu klasiklerle büyüdük. Benim için bu film, 90'ların nostaljisini yansıtmak, Disney izleyerek büyümüs yeni nesille bag kurmak istedim" diyerek anlattı.
Teen Vogue'un moda çekimlerinde hazırladıgı koleksiyonu kullanılması da tabii ki Kane'in tam da istedigi gibi yeni nesille baglantı kurmasını sagladı. Judith Leiber'in masaldan esinlenerek clutch tasarlamasıysa lüks dünyasının masala ne kadar büyük ilgi gösterdiginin bir isareti.
Swarovski'nin masala özel bir koleksiyon hazırlaması hatta filmin iki ana karakterinin biblosunu binlerce dolarlık fiyat etiketiyle satısa çıkarması da ilginin bir sembolü. Türkiye'den de bu akıma kapılan Melie gibi mücevher firmaları, masaldan ilham alarak koleksiyonlar hazırladı.
Tabii ki filmle ilgili en büyük yatırımı yapan ve en genis koleksiyonu piyasaya süren Uniqlo oldu... Kız çocukları, genç kızlar ve anneleri için 25 parçalık bir koleksiyon hazırlayan marka ürünler henüz satısa bile çıkmadan modaseverlerin ilgisiyle karsılastıgını açıkladı.
New Balance spor ayakkabı koleksiyonu, Danielle Nicole ise masaldaki sevimli karakterlerden esinlerek çanta koleksiyonu tasarladı.
Vince Camuto ve New Balance'ın ayakkabı koleksiyonlarıysa herkesi kendisine hayran bırakacak türden... Türkiye'den de Koton firması filme özel bir giyim koleksiyonu hazırladı.
Markalar, "Su an 30'lu yaslarında olan kadınlar, masalın ilk sinema filmi uyarlamasını henüz çocukken izledi. Simdi bu kadınların bir kısmının kız çocukları var. Bu kadınlar hem çocukluklarını yeniden hatırlamak hem de çocuklarıyla bu anıları paylasmak istiyor. Iste bu da bu ürünlerin piyasaya çıkar çıkmaz çok satılmasını saglıyor" yorumu yapıyor.
EVDE PRENSES GİBİ HİSSEDİN
Masal sadece moda dünyasını değil ev eşyalarını da sardı... Royal Albert özel bir porselen koleksiyonuyla filme göz kırparken, Le Creuset de Beauty and the Beast ismini verdiği özel bir tencere koleksiyonu satışa çıkardı.
MODA KAZANI
"Amaç insanları değiştirmek değil, kim olduklarını kıyafetlerle anlatma fırsatını vermektir."
Dries Van Noten
HAFTANIN EN ŞIKI
DEMET ŞENER
Geçen hafta katıldığı bir davet için Raşit Bağzıbağlı bir midi elbise giyen Demet Şener, haftanın en şık ismiydi. Vücudunu saran zümrüt renkli elbise içinde ne kadar hoş göründüğünü anlatmaya gerek yok. Şener, bu elbisesini dore ve siyah ayakkabı ve siyah clutch ile tamamlayarak ortaya güzel bir kombin çıkarmış.
CİNSİYETSİZ ÇANTA
Chanel'in arkasındaki deha Karl Lagerfeld cinsiyetsiz bir çanta tasarladı. Markanın yeni göz bebeği Gabrielle'in tanıtımında Pharell Williams ve Caroline de Maigret yer alıyor.