X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Washington Post sudan ucuza gitti
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Washington Post sudan ucuza gitti

  • Giriş Tarihi: 7.8.2013

ABD basınının amiral gemilerinden Washington Post, Amazon sitesinin kurucusu Bezoz'a 250 milyon dolara satıldı. ABD'de köklü ailelerin elden çıkardığı medya devlerine bir yenisi daha böylece eklenmiş oldu

Yayın hayatına 6 Aralık 1877'de 10 bin adet basılarak başlayan ABD'nin ünlü Washington Post gazetesinin artık yeni bir sahibi var. Yayım hayatı boyunca 47'si Pulitzer olmak üzere yüzlerce ödül kazanan gazete, sürpriz bir şekilde milyarder işadamı Jeff Bezos'a satıldı. Dünyaca ünlü alışveriş sitesi Amazon'un kurucusu ve CEO'su olan Bezos, 250 milyon dolar (yaklaşık 483 milyon TL) karşılığında gazeteyi satın aldı.

80 YILDIR AYNI AİLENİN ELİDEYDİ

Kişisel serveti 25.2 milyar dolar olan Bezoz, böylece servetinden yüzde 1'ini harcayarak Washinton Post'un yeni sahibi oldu. Yapılan açıklamada Amazon sitesinin, gazeteyle hiçbir bağının olmayacağı duyuruldu. Post'un Bezos'un şahsına satış işlemleri 60 gün içinde tamamlanacak. Yapılan anlaşmaya göre Washington Post'un yanı sıra Express, The Gazette, Southern Maryland, Fairfax County Times, El Tiempo Latino gazeteleri ve Greater Washington Yayıncılık da satıldı. Ancak Washington Post Co. Şirketinin sahibi olduğu Foreign Policy dergisi, online dergi Slate, TheRoot.com ve eğitim firması Kaplan satın anlaşmasında yer almadı. Dünya basının amiral gemilerinden Washington Post'un sahibi 80 yıldır Graham ailesiydi.

ÇALIŞANLARIN GÖZYAŞLARI
Satış süreci gizli yürütüldüğünden gazetenin el değiştirdiği haberi, çalışanlar dahil herkes için sürpriz oldu. Gazetenin Yönetim Kurulu başkanı Donald Graham, çalışanlara satış hakkında bilgi verirken birçok kişi gözyaşlarına boğuldu. Graham ailesi ve Bezos, satıştan sonra gazetenin işleyişi ve yönetici kadrosunun değişmeden devam edeceği yönünde de anlaşmaya vardı. Washington Post satış haberini okuyucularına "Bir dönem kapandı, Post satıldı" başlığı ile duyurdu. Bezos, gazetede bazı değişimler olabileceğini ama gazetenin değerinin değişmek zorunda olmadığını belirterek, internet üzerine odaklanacaklarını söyledi. Günlük satışı 477 bin dolaylarında olan Washington Post'un dijital yayın hayatına ayak durdurmakta zorlandığı biliniyordu. Bu nedenle satışı için "Yazılı basının internete yenilgisi" yorumları yapıldı. Milyarder internet girşimcisi Bezos'un "İnternete ağırlık vereceğiz" yönündeki açıklamaları bu yorumu pekiştiriyor. ABD'de son 20 yıl içinde, köklü ailelere ait medya kuruluşlarının bir bir satılması da dikkat çekilen noktalardan. Washington Post'tan önce yine ünlü ailelere ait Los Angeles Times, Mineapolis Star Tribune, San Diego Union- Tribune ve Wall Street Journal gazeteleri satılmıştı. ABD'de büyük basın olarak sadece New York Times gazetesi Sulzberger ailesinin yeni nesil üyeleri tarafından kontrol ediliyor.

ABD'NİN 11'İNCİ ZENGİNİ
Dünyanın en büyük internet satış sitesi Amazon'un kurucusu olan Jeff Bezos, 49 yaşında olmasına rağmen kariyeri başarılarla dolu. Kişisel serveti 25.2 milyar dolar ve ülkesi ABD'nin en zengin 400 kişi listesinde 11'inci sırada. Princeton Üniversitesi'nde Bilgisayar ve Elektrik Mühendisliği okudu. Henüz 30 yaşında ailesinden aldığı 300 bin dolarlık borç ile Amazon sitesini kurdu. Bir evin garajında çalışmalarına başladı. Amazon'u çok geçmeden zirveye taşıdı. Site geçen yıl 61 milyar dolarlık satış yaptı. Siyasetten uzak duran Bezos, hem Demokratlara hem de Cumhuriyetçilere bağış yapıyor. Bezos ayrıca Teksas'ta bir dağın içine 10 bin yıl dayanacak bir saat yaptırıyor. Şimdiye kadar 42 milyon dolar harcanan saat Bezos'un iş felsefesini yansıtacak.

ABD'de başkan deviren Watergate skandalı...
ABD'nin en köklü gazetelerinden Washington Post, yayın hayatı boyunca pek çok sansasyonel habere imza attı. Bunların başında ise Watergate skandalı geliyor. Gazete, dönemin ABD Başkanı Cumhuriyetçi Nixon'ın 1972'deki seçimlerde rakibi George McGovern'in seçim kampanyasını yürüttüğü Watergate binasındaki telefonları dinlettiğini, ilk olarak 19 Haziran 1972'de ortaya çıkardı. Nixon yine de ikinci dönem seçilmeyi başardı. Ancak süren soruşturmalar nedeniyle Nixon, başkanlıktan azledilme noktasına geldi. 8 Ağustos 1974'te de istifa etmek zorunda kaldı. Nixon, böylece ABD tarihinde istifa eden ilk ve tek başkan oldu. Washingtons Post ayrıca son dönemde ABD'nin internet ve telefon üzerinden yaptığı yasa dışı dinleme skandalını da ortaya çıkaran gazete oldu.

ÇALIŞANLARA BÖYLE DUYURDULAR
CEO Katharine Weymouth ve yönetim kurulu başkanı Donald Graham, çalışanlara satış haberini böyle duyurdu. Çalışanlar büyük şok yaşadı.

10 adımda WashIngton Post tarihi
1877
Demokrat Stilson Hutchins tarafından kurulan gazetenin ilk sayısı 6 Aralık'ta basıldı.
1889
Hutchins, The Post'u Cumhuriyetçi milletvekili Frank Hatton'a ve Demokrat kongre üyesi Beriah Wilkins'e sattı.
1905
Cincinnati Enquirer'ın sahibi John R. McLean, The Post'u satın aldı.
1933
Kalifforniyalı yatırımcı Eugene Meyer iflas eden The Washington Post'u açık artırmayla 825 bin dolara satın aldı.
1946
Başkan Harry S. Truman, Meyer'i Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası'nın ilk başkanı olarak atadı.
1947
Philip Graham, The Washington Post Co.'nun başkanı seçildi ve 1963'te ölene kadar bu görevde kaldı.
1963
Philip Graham'ın ardından Katharine Graham, The Washington Post Co.'nun başkanı oldu.
1972
Washington Post, ABD tarihinde ilk kez bir başkanın istifa etmesine neden olan Watergate skandalını haber yaptı.
1991
Donald Graham, The Washington Post Co.'nun CEO'su oldu.
1996
19 Temmuz 1996'da Washington Post internet sitesi kuruldu.



kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.