X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İçtiği şurup komaya soktu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

İçtiği şurup komaya soktu

  • Giriş Tarihi: 24.2.2014 16:35

Gribal ve yüksek ateş durumlarında çocuklara sıkça verilen Ibuprofen şurubu İngiltere'de 13 yaşındaki bir çocuğun 1 ay yoğun bakımda kalmasına yol açtı.

İngiliz Daily Mail gazetesinin haberine göre Max Brown adlı çocuk, rahatsızlanınca annesi tarafından verilen şurubu içtikten sonra fenalaştı. İlacı aldıktan kısa süre sonra tüm vücudu su toplayan ve derisi çürüyerek dökülmeye başlayan çocuğa 2 milyonda bir görülen Stevens-Johnson Syndrome (SJS) teşhisi kondu. Doktorlar alerjik reaksiyonu şurubun tetiklediğini belirlerken annelere doktora danışmadan çocuğunuza ilaç vermeyin uyarısı yapıldı. Max Brown yoğun bakında geçen 1 ayın sonunda yaşam mücadelesini kazanırken, alerjik hastalığına yönelik tedavisi ömür boyu sürecek.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.