Çin' in
Jiatong Üniversitesi'nden bir mühendis ekibi, manyetizma prensibini kullanarak saatte 2 bin 900 kilometre hıza ulaşabilecek bir trenin ilk örneğini inşa etti. Deneme aşamasında olan trene, iki mıknatısın birbirini itme kuralı üzerinden geliştirilmiş "Maglev" yani "manyetik olarak havada tutma, yükseltme" teriminden türetilen "Süper-maglev" adı verildi. Bir yolcu uçağından neredeyse 3.5 kat daha hızlı olması beklenen süper-maglev, ilk deneme sürüşünü başarıyla tamamladı. Şimdilik 66 metrelik bir tünelde denenen tren yaygınlaştırıldığında Paris-Moskova arasında seyahat bir saat sürecek. Ortalama 400 kilometre hız yapabilen araçların harcadığı enerjinin yüzde 83'ünün aerodinamik dirençten kaynaklandığını keşfeden uzmanlar, tünelin atmosfer basıncını düşürerek tüpteki hava mukavemetini sadece 10'da 1'e düşürmeyi başardı. Bu sayede, havadaki sürtünmenin sebep olduğu yavaşlama da engellendi. Araştırmayı yürüten ekibin başındaki Dr.Deng Zigang, vakum tüpü teknolojisinin ulaşımda devrim niteliğinde değişiklikler getirilebileceğini, füzelerin ve uzaya fırlatılan araçların performansında büyük gelişme kaydedilebileceğini belirtti. Maglev tekniği, saatte 581 kilometre ile şu anda dünyanın en hızlı yolcu treni olan Japonya'daki JR-Maglev MLX01 treninde de kullanılıyor.