X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Concordia kaptanından kaza savunması
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Concordia kaptanından kaza savunması

  • Giriş Tarihi: 3.12.2014 08:07
Concordia kaptanından kaza savunması
Concordia kaptanından kaza savunması

İtalya'nın Giglio Adası açıklarında Ocak 2012'de kaza yapan Costa Concordia kruvaziyerinin kaptanı Francesco Schettino, Grosseto'da görülen mahkemede savunma yaptı.

Schettino, "yolcu gemisinin Giglio'nun açıklarındaki kayalıklara çarpmasına sebebiyet verdiği, birden çok kişinin ölümüne yol açtığı ve gemiyi yolcu varken terk ettiği" iddialarıyla 20 yıldan fazla hapis istemiyle yargılandığı mahkemede hazır bulundu.

Savunma yapması istenen Schettino, Giglio açıklarından geçerken geminin kayalıklara çarpmasına ilişkin, bu tarz yakın geçişlerin ticari yönden ötürü teşvik edildiğini belirterek, "Hava durumundaki değişiklikten dolayı rota değişikliğini merkeze bildiririz ama bu tür bir rota değişikliğini bildirme zorunluluğumuz yok. Böyle bir geçiş için kimseyi uyarmadım" dedi.

Kaptan, gemide bulunan kaçak Moldovalı Domnica Cemerton için böyle bir yakın geçiş yapmadığını söyledi. Dümencinin kendisine yanlış bilgi verdiğini savunan Schettino, adaya o derece yakın olduklarını düşünmediğini ifade etti.

Francesco Schettino, geminin tahliyesi aşamasında su geçirmemesi gereken bölümlerin su almasının büyük sıkıntı yarattığını ve ölümlerin de bu nedenle gerçekleştiğini iddia etti. Yolcu varken gemiyi terk etmekle suçlanan kaptan, bu sayede ölü sayısının binleri bulmasının önüne geçtiğini de ileri sürdü.

Kaptan Schettino, geçen şubatta Giglio Adası açıklarında bulunan yolcu gemisinin enkazına kazadan sonra ilk kez çıkarak, savcılara olayı anlatmıştı.

Costa Concordia kruvaziyeri, 4 bin 229 yolcu ve mürettebatıyla 13 Ocak 2012'de Civitavecchia kentinden kuzeybatıdaki Savona kentine doğru akşam saatlerinde başladığı seyrinde, Toskana bölgesi sahillerindeki Giglio Adası açıklarında yerel saatle 21.42'de kayalıklara çarpmıştı. Kazada 32 kişi yaşamını yitirmişti.

Kazanın ardından gemi, yaklaşık 20 ay boyunca adaya paralel yatık şekilde kalmış, Eylül 2013'te "Parbuckling" operasyonuyla doğrultulduktan sonra geçen temmuz ayında söküm işlemlerinin yapılacağı Cenova Limanı'na çekilmişti.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.