ARKADAŞINA GÖNDER Jüpiter’in uydusunda yaşam ihtimali çok

Jüpiter’in uydusunda yaşam ihtimali çok

• Giriş Tarihi: 28.5.2016
Jüpiter’in uydusunda yaşam ihtimali çok

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), Jüpiter'in uydusu Europa'daki oksijen ve hidrojen üretiminin 'dakine benzediğini keşfetti. NASA'nın araştırma ve geliştirme Jet Propulsion Laboratory (JPL) tarafından yürütülen araştırmada, Europa'nın Dünya'dakine benzer bir yaşamı destekleyen kimyasal dengeye sahip olabileceği belirtildi. Sonuçları, "Geophysical Research Letters" dergisinde yayımlanan çalışmada, uydunun buzlu yüzeyinin altındaki tuzlu okyanus sularının yaşam için uygun bir alan olabileceği ileri sürüldü. JPL'den gezegen bilimci Steve Vance, "Europa'nın okyanuslarındaki oksijen ve hidrojen döngüsü, Dünya'da olduğu gibi, okyanus kimyasına ve yaşama dair önemli bir etmen olacaktır" dedi. Araştırmacılar, Jüpiter'den yayılan radyasyonun, Europa'nın yüzeyindeki donmuş suları moleküllerine ayırdığını ve okyanusa doğru oksijen salındığını keşfetti. Araştırma sonunda, Dünya'daki kimyasal orana benzer şekilde Europa'da oksijenin hidrojenden 10 kat daha fazla üretildiği kaydedildi.