Ayakkabıcılar
Sitesi ile Kara Nakliyecileri Sitesi'nden Kemalpaşa Caddesi'ne direkt bağlantı sağlayan 6 şeritli yol, Kasım ayında İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından törenle açılmıştı. Planlama çalışmaları, itirazlar, yargı ve kamulaştırma kararları, derelerin üzerine yapılan menfezler, Botaş boru hattının by-pass edilmesi gibi pek çok problem yüzünden yıllardır yapımı geciken yol hizmete girdi ancak sorunlar bitmedi. İzmir Ayakkabıcılar Odası Başkanı Tahsin Güzel, yıllardır özlemle bekledikleri yolun hizmete girdiğini ancak özellikle büyük tonajlı kamyon ve TIR'lar yüzünden yolun otoyol girişinde ciddi trafik yoğunluklar yaşandığını belirterek tepki gösterdi.
TRAFİK TIKANIYOR
Bölgede Kara Nakliyecileri Sitesi dahil beş sitenin bulunduğunu dile getiren Güzel, yol çevresinde son aylarda çok sayıda ruhsatsız konteyner ve TIR garajının kurulduğunu iddia etti. Kamyon ve TIR'lar nedeniyle üç gidiş, üç de geliş şeritli yeni yolun tıkandığını öne süren Güzel, bu durumun ayakkabıcı üreticilerini mağdur ettiğini söyledi. Ruhsatsız olduğunu iddia ettiği kamyon ve TIR garajlarına her gün yüzlerce aracın girip çıktığını belirten Güzel, yeni yolun bu yoğunluğu kaldıramadığını tıkanan yol yüzünden birçok esnafın iş yapamaz hale geldiğini öne sürdü.
GÖZ YUMULMASIN
Büyükşehir Belediyesi'nin sorunu çözmesini isteyen Güzel şöyle dedi: "Burada beş site var ve hepsinin giriş çıkışlarda izdiham yaşanıyor. Kamyon garajları, konteyner depolama alanları buradan kalkmadığı sürece bu iş çözülemez. Buradaki ayakkabıcı esnafı batma noktasına gelmiştir. Yapılan yol da burayı rahatlatamadı. Burada ulu orta, kural dışı, binlerce garaj yapıldı. On binlerce konteynır ve tır burada bekliyor. Burası aşiret devletimi? Burada ciddi bir otorite boşluğu var. Maalesef burası fuhuşun, uyuşturucunun, kaçakçılığın kontrol edilemediği bir yer haline geldi. Işıkkent tarım kentiydi şimdi kanunsuzluğun, işgallerin yaşandığı yer haline geldi. Her tarafa izinsiz kamyon ve TIR garajı yapıldı. Burası yasaklanmış bölge haline geldi. Dünya örnek olan ayakkabıcılar sitesi yol yüzünden kaderine terk edildi." Bölgenin kamyoncuların otoparkı, nakliyecilerin garajı haline geldiğini belirten Başkan Güzel, hergün yüzlerce TIR ve kamyonun bu garajlara giriş çıkış yaptığını söyledi. Yaşananlar yüzünden bölgenin mezbelelik haline geldiğini dile getiren Güzel, "Burası fiziki açıdan yetersiz bir yerdi. Kara Nakliyecileri'nin burada 90 tane büro açtı. Sözde depolama alanı ve garajlar burada olmayacaktı. Burası nakliyecilerin irtibat bürolarının olması gerekirken şimdi buraları konteynır depolama ve araç garajı haline geldi. Ne yazık ki buna belediye de göz yummuştur. Sadece bir irtibat bürolarının olması gereken bölgede ruhsatsız garajlar yapılmış, yol kenarları kamyon garajı haline gelmiştir. Üç gidiş, üç geliş olan yolda bir gidiş bir gelişi dahi zor yapılır duruma gelmiştir" diye konuştu. Ayakkabıcılar Sitesi'nde iş yapan esnafın durumdan zarar gördüğünü dile getiren Güzel, mal almaya gelen müşterilerin trafik sıkışıklığı yüzünden girip çıkmakta çile çektiğini söyledi. Güzel, "Esnaf perişan oldu. Müşteriler gelip gitmekte zorlanıyor. Esnaf evine gitmek için saatlerce yolda bekliyor. Burada iki dakikada çıkmamız gereken yolu biz yarım saatte zor çıkıyoruz. Bu problemi bir an önce çözmeliyiz."diye konuştu.
4.6 MİLYONA YAPILDI
Kemalpaşa Caddesi ile Ayakkabıcılar ve Kara Nakliyecileri siteleri arasındaki 6180/1 Sokak üzerinde 35 metre genişliğinde 3 gidiş- 3 geliş olmak üzere düzenlenerek hizmete açılan 6 şeritli yol asfaltlama ile toplam 4 milyon 688 bin TL'ye mal olmuştu. Yeni bulvar Ayakkabıcılar Sitesi ve Kara Nakliyecileri sitesine gelen özellikle büyük tonajlı kamyonlar ve TIR'ların Aydınlar Caddesi'ni kullanarak otobana geçiş yapması sırasında yaşanan trafik yoğunluğunu önlemek adına büyük önem taşıyordu. Bölgenin trafik sorununa büyük ölçüde çözeceği söylenen yolun hizmete girmesiyle birlikte araçlar, Aydınlar Caddesi'ni kullanmak zorunda kalmadan Ayakkabıcılar Sitesi'nden Kemalpaşa Caddesi'ne ve oradan otoyola giriş yapabiliyor.