X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 1950 yılı milli gelirine bedel
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

1950 yılı milli gelirine bedel

  • Giriş Tarihi: 14.1.2013

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, Körfez geçiş köprüsü ve İzmir-İstanbul otoyolunun, dünyada yapımı süren en büyük proje olduğunu söyledi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Körfez geçiş köprüsü ve İzmir-İstanbul otoyolunu "dünyanın en büyük projesi" diye niteledi, maliyetinin 100 bin nüfuslu 10 şehre bedel ve Türkiye'nin 1950'deki milli gelirinden yüksek olduğunu söyledi. Bakan Yıldırım, projenin maliyetinin 53 küçük ülkenin nüfusundan ve Türkiye'nin 1950 yılı milli gelirinden yüksek olduğunu belirtti. Şartların değiştiğine dikkat çeken Yıldırım, "Türkiye, 'Teker dönsün, yol olsun' noktasından bu noktalara geldi. Eskiden türküler vardı, 'Yol ver dağlar, yol ver. Dağlar seni delik delik delerim' diye. Bunlar bitti. Proje, 100 bin nüfuslu 10 şehre bedeldir" dedi.

BOYU, 4200 METRE

Bu tür projelerin dünyada az olduğunu vurgulayan Bakan Yıldırım, "Küresel krizin en yoğun yaşandığı dönemde bu tür projelerin dünyada çok örneği yok. Avrupa'da ise hiç yok. Yapımı devam eden dünyadaki en büyük projedir. Köprünün boyu, viyadükleriyle birlikte 4200 metreyi buluyor. Dünyada 3. büyük köprü unvanını taşıyor" diye konuştu. Yıldırım, projenin tamamlanması ile Bursa-İstanbul arasının kısalacağını, İstanbul'dan Bursa Yenişehir Havaalanı'na Sabiha Gökçen'den önce varılacağını söyledi.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.